پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445571 تاریخ : 1397/10/21-21:04:05
,7,4,
100 میلیارد دلار ذخیره ارزی روسیه به یورو، ین و یوآن تبدیل شد

بانک مرکزی روسیه:

100 میلیارد دلار ذخیره ارزی روسیه به یورو، ین و یوآن تبدیل شد

بانک مرکزی روسیه، سهم دلار در ذخایر ارزی این کشور را به پایین‌ترین میزان تاریخ خود رساند. این بانک 100 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را به یورو، ین و یوآن تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  راشاتودی، بانک مرکزی روسیه، بیش از پیش از تکیه به دلار فاصله گرفت و سهم آن در ذخایر ارزی این کشور را به پایین‌ترین میزان تاریخ خود رساند. این بانک 100 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را به یورو، ین و یوآن تبدیل کرد.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی روسیه، سهم ارز آمریکا در ذخایر ارزی بین‌المللی روسیه، تنها در 3 ماه بین مارس تا ژولای 2018 به شدت کاهش یافته است و از 43.7 درصد به رکورد پایین جدید 21.9 درصد رسیده است. این گزارش‌ها معمولا با تاخیری 6 ماهه منتشر می‌شوند.

پولی که از ذخایر دلاری بیرون کشیده شده است، دوباره توزیع شده تا سهم یور به 32 درصد و سهم یوآن به 14.7 درصد افزایش یابد. 14.7 درصد دیگر از ذخایر ارزی هم به سایر ارزهای مهم جهانی تخصیص داده شد؛ پوند انگلیس 6.3 درصد، ین ژاپن 4.5 درصد، دلار کانادا 2.3 درصد و دلار استرالیا 1 درصد.

کل ذخایر ارزی و طلای بانک مرکزی روسیه از ژولای 2017 تا ژوئن 2018 به میزان 40.4 میلیارد دلار افزایش یافت و به 458.1 میلیارد دلار رسید.

در آوریل و می سال گذشته، با افزایش تنش‌ها با آمریکا، روسیه فروش غیرمنتظره اوراق قرضه آمریکایی را هم آغاز کرد. در بهار 81 میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکا هم‌زمان با تحریم‌های آمریکایی بر علیه تاجران، شرکت‌ها و دولت روسیه، به فروش رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 335
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران