تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 312121 تاریخ : 1396/10/04-10:14:41
,17,
گزارش عملکرد گمرکات سجافی و دلوار منتشر شد

گزارش عملکرد گمرکات سجافی و دلوار منتشر شد

گمرک ایران گزارش عملکرد گمرکات سجافی و دلوار را در سالجاری منتشر کرد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط  عمومی گمرک، بر اساس این گزارش ؛ اسکله و تاسیسات بندر سجافی در 30 کیلومتری شهرستان هندیجان قرار دارد . اسکله سجافی صیادی است و صرفا امکان تردد انواع لنج در این اسکله وجود دارد و امکان تردد کشتی کانتینری حتی برای یک فروند هم در این بندر کاملا منتفی است . بر اساس عملکرد گمرک سجافی در 9 ماهه امسال این گمرک تنها 22 اظهارنامه ورود قطعی داشته و مجموع واردات قطعی از این گمرک به 70 تن هم نمی رسد . و در بخش کالاهای ملوانی بر اساس مجوز هیات وزیران در 9 ماهه ابتدایی سالجاری اجازه واردات حدود 800 هزار دلار کالای ملوانی تحت نظارت بنادر و دریانوردی و نیروی انتظامی از سوی گمرک سجافی به مردم محروم منطقه داده شده و  این میزان کالا با 1343 پته گمرکی وارد منطقه شده است و اسناد و اطلاعات این کالاها در گمرک و بنادر و دریانوردی این منطقه موجود است .

 این گزارش در ادامه می افزاید ؛ دِلوار شهری است بندری بر کرانه? خلیج فارس در استان بوشهر ایران و دلوار مرکز بخش دلوار شهرستان تنگستان است. شهر دلوار در جنوب خاوری شهر بوشهر و در فاصله? کمی از دماغه هلیله قرار گرفته‌است .

امکانات بندر دلوار هم برای تردد لنج ها فراهم شده و امکان تردد کشتی کانتینری در دلوار وجود ندارد و صرفا اجازه انجام تشریفات کالای ملوانی در این گمرک وجود دارد . مهم تر اینکه در روند ترخیص کالا در این گمرک ابتدا دریابانی و اداره بندر و نیروی انتظامی و در آخر گمرک نقش دارند و همچنین تمام نهادهای نظارتی نیز مداوم در حال رصد کردن فعالیت های بندر دلوار بوده و هستند . با این حساب اگر کالایی به شکل قاچاق کامیونی خارج شود یعنی تمام این سازمانها در این کار شرکت دارند و باید کاملا این ادعای نادرست را رد کرد . متاسفانه به دلیل نبود زیر ساختهای لازم کار تخلیه و بارگیری در این بندر صیادی به شکل سنتی و دستی انجام می شود حال باید پرسید چگونه حجم بالای کالا با هزاران کامیون و کانتینر امکان تخلیه و بارگیری و  ترخیص از گمرک دلوار را دارد؟

و در آخر اینکه گمرک دلوار با توجه به اینکه اجازه ترخیص کالا به شکل تجاری را ندارد تنها بر اساس مصوبه های مربوط به ته لنجی اقدام به ترخیص کالا می کند و در سه ماه اول به طور میانگین روزانه سه شناور اقدام به تخلیه و ترخیص طبق مصوبه هیات دولت و با نظارت بنادر و دریانوردی ، نیروی انتظامی و گمرک کرده و سه ماه دوم نیز به دلیل اعلام مصوبه جدید و عدم تمکین لنجداران از این مصوبه هیچگونه فعالیتی در این گمرک اتفاق نیفتاده است.

سهمیه های ملوانی وفق قانون و بر اساس مصوبات هیات وزیران برای گمرکاتی که رویه ته لنجی دارند در نظر گرفته می شود و گمرکات دلوار و سجافی مشمول معافیت های ته لنجی بر اساس مصوبه هیات وزیران هستند . در حال حاضر دولت در حال ساماندهی کالاهای ته لنجی است و دستورالعمل جامعی در این خصوص تدوین و به گمرکات ابلاغ شده تا واردات این کالاها نیز زیر چتر سامانه جامع گمرکی انجام پذیرد و به همین منظور سه ماه است که از ورود هر گونه کالایی تحت عنوان ملوانی یا ته لنجی در سجافی و دلوار جلوگیری شده است .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 145
بانک سپه ، نخستین بانک ایرانی نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال طرح آرامش پست بانک ایران