در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512044 تاریخ : 1399/02/13-14:53:38
,10027,
گزارش عملکرد نظارتی بیمه مرکزی در سال 1398

از سوی معاون نظارت منتشر شد:

گزارش عملکرد نظارتی بیمه مرکزی در سال 1398

معاون نظارت بیمه مرکزی، گزارشی از اقدامات این معاونت در راستای حفظ سلامت بازار بیمه، ارتقای عملکرد بیمه گری و حمایت از حقوق بیمه شدگان، بیمه گذاران و سایر ذینفعان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، مفید امینی در ارتباط با حل معضل شرکت بیمه توسعه آورده است: با توجه به پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده با بازپرس پرونده شرکت بیمه توسعه، همکاری شرکت بیمه ایران، صندوق تامین خسارتهای بدنی و بیمه توسعه، باقی مانده خسارت بیش از 7,500 نفر از زیاندیدگان و بیمه گذاران آن شرکت به مبلغ حدود 3.400 میلیارد ریال تا پایان سال 1398پرداخت شد و خسارتهای حدود 62.000 نفر از زیاندیدگان بیمه توسعه، طی این سالها مجموعاً با دریافت مبلغ 13.000 میلیارد ریال پرداخت شد.
امینی از پیگیری و کمک به شرکتهای بیمه برای وصول مطالبات حدود 13,000 میلیارد ریالی از یک بیمه گذار عمده خبر داد و گفت: از طریق برگزاری جلسات متعدد با مسئولان شرکتهای مربوطه و بیمه گذار طرف حساب، کارگزاری موردنظر تعلیق کد شد که با دریافت چک و وصول مطالبات، این کارگزاری رفع تعلیق گردید.
معاون نظارت بیمه مرکزی، انجام مکاتبه و پیگیری مستمر از شرکتهای بیمه در خصوص واریز سهم وزارت بهداشت از محل بیمه های شخص ثالث به منظور یاری رساندن به مراکز درمانی و بیمارستانها که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند را از دیگر اقداماتی برشمرد که طی آن از هفته آخر اسفند حدوداً مبلغ 4,377 میلیارد ریال به حساب وزارت بهداشت واریز شده است.
در بخش دیگر این گزارش، از همکاری با اداره کل حراست بیمه مرکزی در راستای کمک به شناسایی، پیگیری و برخورد با تخلفات در بخش صدور بیمه نامه توسط شبکه فروش در پایانه های مرزی سراسر کشور شامل بازرگان، سرو، خوی (رازی)، تمرچین، کیله، جلفا، نوردوز، آستارا، بیله سوار، مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، اینچه برون، پرویزخان و باشماق یاد شده که منجر به ساماندهی وضعیت عرضه بیمه توسط شبکه فروش در پایانه های مرزی کشور است.
امینی، مشارکت فعال در تدوین و تصویب صورتهای مالی جدید شرکت های بیمه، پیگیری و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت های بیمه در پرداخت خسارت های سیل فروردین سال 1398 و زلزله استان آذربایجان شرقی و اغتشاشات آبان ماه سال 1398 را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.
معاون نظارت بیمه مرکزی، در بخش دیگری از گزارش، به ساماندهی وضعیت مدیریتی و پرداخت خسارت شرکت های بیمه پرداخته و از نظارت مستمر بر کلیه اقدامات و اصلاحات ضروری در این حوزه و تعلیق فعالیت یک شرکت بیمه در یکی از رشته ها نام برد که پس از انجام اصلاحات لازم رفع تعلیق از فعالیت مربوطه شرکت صورت پذیرفت.
امینی از مشارکت فعال در 37 جلسه کمیته صیانت از شرکت های بیمه و برگزاری بیش از 20 جلسه مشترک با مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره، معاونین مالی و اقتصادی و مدیران مالی شرکت های بیمه در راستای اصلاح ساختار مالی آنها، به عنوان یکی دیگر از اقدامات اصلی در سال گذشته یاد کرد به نحوی که یکی از آثار این اقدام طراحی و ارسال جدول اصلاح ساختار مالی به شرکت های بیمه بوده است. این اقدام موجب شد که کسری ذخایر جبران شده در سال 1397 نسبت به سال 1396معادل 4,649 میلیارد ریال(240درصد) رشد داشته و تعداد شرکت های فاقد کسری ذخایر فنی از 2 شرکت در پایان سال 1396 به 10 شرکت در پایان سال 1397 افزایش یابد. (مبالغ کسری ذخیره اعمالی در صورتهای مالی سال 1397 شرکتهای بیمه "مبلغ6.587 میلیارد ریال" و کسری ذخیره اعمالی در صورتهای مالی سال 1396 "مبلغ 1.938 میلیارد ریال" بوده است.
معاون نظارت بیمه مرکزی در خصوص توانگری مالی شرکتهای بیمه گفت: بر اساس اطلاعات مندرج در صورتهای مالی پایان سال 1397، درصد مربوط به هر یک از شرکتهای بیمه اعلام شد و اطلاع رسانی آن از طریق پورتال بیمه مرکزی (حدود 5 ماه زودتر از دوره مشابه سال ما قبل) صورت پذیرفت به نحوی که حسب بررسی های به عمل آمده از 29 شرکت بیمه که توانگری مالی آنها برای سال 1398 مورد بررسی قرار گرفته، تعداد 22 شرکت در سطح 1 توانگری مالی، تعداد 6 شرکت در سطح 2 و 1 شرکت در سطح 4 قرار گرفتند؛ ضمن آنکه از کلیه شرکتهای بیمه که از سطح 2 توانگری مالی و پایین تر برخوردار بوده اند، برنامه ترمیم وضعیت مالی دریافت و پس از بررسی و انجام اصلاحات لازم توسط شرکتهای بیمه، برنامه مربوطه جهت اجرا به آنها ابلاغ گردیده است.
امینی از آغاز برون سپاری برخی از فعالیت های مرتبط با نظارت مالی به مؤسسات حسابرسی؛ طراحی سامانه انتقال تخفیفات عدم خسارت در بیمه شخص ثالث؛ طراحی و تهیه کارتابل بیمه نامه های مشترک در سامانه سنهاب با همکاری مرکز فاوای بیمه مرکزی ج.ا. ایران؛ تدوین گزارش جامع در خصوص نحوه فعالیت استارت آپ های بیمه ای فعال در بازار بیمه کشور؛ پیگیری مستمر جمع آوری آنلاین اطلاعات عملیات بیمه گری در حوزه حمل کالا و الزامات قانون و آیین نامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مشارکت مرکز فاوا و شرکت های بیمه؛ تهیه گزارشهای نظارتی و بازدید میدانی با حضور رییس کل بیمه مرکزی از 11شرکت بیمه و همچنین بازدید از 5 استان کشور، به عنوان بخش دیگری از اقدامات معاونت نظارت در سال 1398 یاد کرد.
وی ضمن اشاره به مشارکت و همکاری خوب مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران، کارکنان، شبکه فعال کارگزاران، نمایندگان، ارزیابان خسارت بیمه ای، اکچوئران شرکت های بیمه و همچنین اقدامات برجسته دبیرکل و کارکنان سندیکای بیمه گران ایران و هماهنگی و همراهی ایشان با مجموعه معاونت نظارت بیمه مرکزی ج .ا.ایران در اجرای سیاست های کلان نهاد ناظر و صنعت بیمه از زحمات و تلاش های جمعی صورت گرفته در این راستا تقدیر و تشکر کرد.
مفید امینی خاطر نشان کرد این اقدامات و توفیقات با حمایت و تدابیر و راهبردهای رئیس کل، انسجام و همفکری اعضای هیئت عامل و همکاری مدیران و کارکنان بیمه مرکزی ج.ا.ایران امکانپذیر گردید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران