زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510129 تاریخ : 1399/01/10-13:43:05
,1,
کارنامه موفق بانک مهر ایران در سال سخت اقتصادی

کارنامه موفق بانک مهر ایران در سال سخت اقتصادی

در حالی که سال 1398 از نظر اقتصادی سال سختی بود و بنگاه‌ها و بانک‌های مختلف با دشواری‌های فراوانی روبرو بودند، اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانست مانند دو سال قبل از آن، عملکرد مطلوبی بر جای گذارد و در شاخص‌های مختلف رشد قابل توجهی را ثبت کند. رشدی که اکنون تبدیل به یک روند شده و می‌رود تا بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور را به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور تبدیل کند. با هم ببینیم بانک مهر ایران در سال گذشته چه کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، میزان منابع و افزایش آن، یکی از اصلی‌ترین شاخص‌هایی است که می‌توان عملکرد بانک‌ها را مطابق با آن سنجید و مورد ارزیابی قرار داد. منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 1398 به 300 هزار میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به سال 1397 بیش از 76 درصد افزایش داشته است. منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سه سال 1396، 1397 و 1398 به ترتیب 110 هزار میلیارد ریال، 170 هزار میلیارد ریال و 300 هزار میلیارد بوده که به‌ترتیب رشد 82 درصد، 54 درصد و 76 درصدی را نسبت به سال پیش از خود تجربه کرده است. از خاطر نبریم که رشد نقدینگی کشور در این سال‌ها بین 20 تا 30 درصد بوده و با در نظر گرفتن این پارامتر، باز هم منابع بانک مهر ایران رشدی چشمگیر داشته است. این یعنی رشد منابع بانک واقعی و بیش از رشد نقدینگی کشور بوده است. همچنین به‌علت مستمر و متوالی بودن این رشد قابل توجه منابع در طول سه سال، می‌توان گفت این رشد یک روند بوده و تنها در یک سال و بر اساس سیاست‌ها و اقدامات موقتی نبوده، بلکه نشان از یک استراتژی و چارچوب عملکرد مشخص در این حوزه دارد.

گامی بلند در راستای گسترش دربرگیری عقد قرض‌الحسنه
مصارف بانک نیز که تسهیلات پرداخت شده به مشتریان را شامل می‌شود در سال 1398 به 281 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال 1397 که این عدد 164 هزار میلیارد ریال بود، بیش از 71 درصد رشد داشته است. البته این شاخص در سال 1397 نیز نسبت به سال قبل از خود 62 درصد رشد داشته است. این رشد میزان مصارف همپای رشد منابع نشان می‌دهد که بانک مهر ایران متناسب با منابعی که جذب کرده، تسهیلات پرداخت کرده و مطابق رسالت خود که گسترش دربرگیری و ترویج عقد قرض‌الحسنه بوده، گام برداشته است.
تعداد تسهیلات پرداخت شده در سال‌های 1396، 1397 و 1398 نیز خود گواهی بر صحت گزاره پیشین است. این شاخص در سه سال یاد شده به‌ترتیب 752هزار، یک میلیون و 230هزار و 2 میلیون و 200 هزار فقره بوده و در سال 1398 بیش از 78 درصد نسبت به سال قبل از خود رشد داشته است.

خانواده بزرگ بانک مهر ایران
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته رشد چشمگیری را در تعداد مشتریان خود نیز تجربه کرد که شاید این موضوع اصلی‌ترین عاملی است که رشد منابع این بانک را هم رقم زده است. در سال 1398 تعداد کل سپرده‌های پس‌انداز بانک مهر ایران به 7.5 میلیون رسید که در سال‌های 1397 و 1396 به‌ترتیب 6.5 میلیون و پنج میلیون و 300هزار فقره بود. به‌عبارتی در سال 1398 و 1397 به‌ترتیب بیش از 22 و 15 درصد رشد در این شاخص را شاهد بوده‌ایم. در سال 1398 تعداد سپرده‌های جاری کل به 700 هزار فقره رسید. همچنین تعداد سپرده‌های افتتاح شده در این سال که میزان استقبال مشتریان جدید را نشان می‌دهد، حکایت از اضافه شدن یک میلیون و 350 هزار نفر را به خانواده بزرگ بانک مهر ایران را دارد. این افزایش باعث شده که در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مجموعاً 8 میلیون و 200 هزار نفر سپرده‌گذار داشته باشد.

چرا بانک قرض الحسنه مهر ایران؟
در بررسی علل افزایش مشتریان این بانک می‌توان موارد مختلفی را برشمرد. اما شاید بتوان سه عامل را به‌عنوان اصلی‌ترین موارد نام برد. نخستین مورد قرض‌الحسنه بودن بانک مهر ایران و کارمزد پایینی است که به تسهیلات اعطایی از سوی این بانک تعلق می‌گیرد. عامل دوم در نظر گرفتن طرح‌های تسهیلاتی مختلف برای طیفی از مشتریان است که بیشترین نیاز را به تسهیلات قرض‌الحسنه داشته‌اند. بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، مددجویان کمیته امداد، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و... از جمله اقشاری هستند که بانک مهر ایران طرح‌های مختلف تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. عامل سوم نیز گسترش چشمگیری ابزارهایی است که در حوزه بانکداری الکترونیک دسته‌بندی می‌شوند. این ابزارها که از افتتاح حساب و درخواست تسهیلات به‌صورت آنلاین و از طریق موبایل را تا احراز هویت بر اساس کارت ملی و اثر انگشت در شعب بانکی در برمی‌گیرد، باعث تسریع در فرآیندهایی است که یک مشتری برای عملیات‌های مختلف بانکی باید انجام دهد. بی‌نیازی از مراجعه به شعب برای بسیاری از امور نیز بر افزایش رضایتمندی مشتریان بانک مؤثر بوده است.
بانک مهر ایران بنا دارد مسیر طی شده را با نگاه به افق‌هایی دورتر طی کند و امید آنکه با اعتماد و یاری مشتریان در گسترش بهره‌مندی از عقد قرض‌الحسنه بیش از پیش موفق باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
بانک سپه ، نخستین بانک ایرانی نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال طرح آرامش پست بانک ایران