صدور کدبورسی و احراز هویت سجام خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت همراه بانک تمام عیار
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512155 تاریخ : 1399/02/10-16:09:33
,1,
چطور بانک محبوب شدیم؟

چطور بانک محبوب شدیم؟

مفهوم رقابت و رتبه بندی و چالش از آن دست مفاهیمی است که زمینه ساز پویایی و شادابی در هر صنعت و سازمانی است. یکی از رتبه بندی های معمول در نظام بانکی که با عنوان جشنواره بانک محبوب من شناخته می شود به طور منظم در شش سال گذشته به رتبه بندی بانک های کشور بر اساس شاخص های مختلف پرداخته است که مهمترین ویژگی این رتبه بندی و جشنواره مشارکت گسترده مردم و مشتریان نظام بانکی به عنوان داوران و رای دهندگان اصلی این رتبه بندی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک سامان، ششمین دوره جشنواره بانک محبوب من با رویکرد سنجش رتبه بندی بانک های کشور بر مبنای شاخص تصویر سازمانی و در دوره زمانی زمستان 1398 انجام شد.
جغرافیای این پژوهش ملی بوده است یعنی به مدد اینترنت و دسترسی عمومی برای مشارکت در رای گیری از همه جای ایران با هر سطح زندگی و تحصیلی مشارکت کننده وجود داشته است. نمونه آماری این پژوهش بالغ بر 140 هزار نفر از مشتریان نظام بانکی بوده است که در نوع خود عدد بسیار بزرگ و قابل توجهی است که می تواند در نرمال بودن نتابج و صحت و دقت هر چه بیشتر آن تاثیر بگذارد.
سه مؤلفه اصلی موردبررسی در سنجش مفهوم تصویر سازمانی که مبنای تولید پرسشنامه بودند عبارت اند از:

1- وجهه بهتر برند بانک نسبت به رقبا

2- احساس خوب مشتریان نسبت به بانک

3- نظر مساعد سایر مشتریان نسبت به بانک
بر این اساس بانک سامان در میان 30 رقیب توانست بالاترین رتبه را به خود اختصاص دهد.
به زعم من وقتی ما به عنوان یک بانک حائز چنین رتبه ای در سه شاخص یا مولفه محوری می شویم باید دلایل و ما به ازاء این دستاورد را به عنوان نقاط قوت بانک و همکاران در مسائل مختلفی جستجو کرد. نقط قوتی که در فرهنگ و رفتار سازمانی ما نمود پیدا می کند.
به نظر من این رتبه که نشان دهنده زیبایی تصویر سازمانی ما در ذهن و ضمیر آگاه جامعه است، حاصل همه لبخندهایی است که به مشتریان می زنیم، نتیجه همه پیگیری های دلسوزانه ای است که برای مشتری انجام می دهیم، دستاورد همه خدمات سریع و هوشمندانه ای است که به مشتری ارائه می کنیم و مبین کلاس متفاوت تصویر برند سامان در دنیای فیزیکی و مجازی، اهمیت جدی به صدای مشتری و ایجاد رضایت در مشتریان هدف با ارایه سبد متنوعی از خدمات است.
هرچند که رسیدن به این دستاورد بزرگ آسان نبوده است ولی بدون شک حفظ و تکرار آن بسیار دشوارتر است. بنابراین این دستاورد برای ما هم فرصت است و هم تهدید. ضمن تبریک و تقدیر از یکایک همکاران امیدوارم با همکاری و همدلی بیش ازپیش این فرصت ارزشمند را که حاصل زحمات همه سامانی هاست به سکوی پرتابی برای رسیدن به اهداف عالی بانک تبدیل کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 121
نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران