صدور کدبورسی و احراز هویت سجام خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت همراه بانک تمام عیار
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520605 تاریخ : 1399/07/12-12:42:10
,10028,
چرا آگاهی رسانی به جامعه درباره سرطان کودک مهم است؟

چرا آگاهی رسانی به جامعه درباره سرطان کودک مهم است؟

ماه سپتامبر در تقویم جهانی به ماه آگاهی رسانی سرطان کودکان نام گذاری شده است و سازمان هایی که در این زمینه فعالیت دارند به دعوت انجمن بینالمللی آنکولوژی کودک (SIOP) و انجمن بینالمللی سرطان کودک (CCI) با هدف یادآوری، فرهنگ سازی و آگاهی رسانی، اقداماتی را در جامعه به ویژه گروه های مرتبط با کودکان همچون والدین جوان، معلمان و مربیان، و پزشکان اطفال و عمومی انجام می دهند تا آگاهی و توجه بیشتری نسبت به نشانه های بیماری سرطان کودک ایجاد شود.

بانک و صنعت، آگاهی هر چه بیشتر جامعه و متخصصان به علائم بیماری به تشخیص زودهنگام کمک خواهد کرد و تشخیص زودهنگام این بیماری نیز به درمان مؤثرتر، کم هزینه تر و کم دردتر منجر خواهد شد.

امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در جهان، دغدغه سلامتی و دسترسی به امکانات درمانی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است و سازمان های سلامت محور نیز با توجه به شرایط جدید حاکم بر نوع ارتباطات و تغییر شرایط زندگی افراد همچنان برای رفع نیازهای ذیربطان خود و یکسان سازی خدمات شان تلاش می کنند. امسال انجمن های SIOP و CCI با شعار منتخب «این ماه تو هم طلایی شو» و با اشاره به رنگ طلایی که نماد آگاهی رسانی سرطان اطفال است از همگان دعوت کرده اند تا در مسیر مبارزه کودکان با این بیماری همراه شان شوند.

مؤسسه خیریه محک نیز به عنوان یک سازمان مردم نهاد که حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده هایشان را مأموریت خود قرار داده است، در بیانیه مأموریت خود تأکید دارد که از طریق گسترش همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بین المللی فعال در زمینه سرطان به کاهش نرخ ابتلا به سرطان در کودکان و روش های مؤثر در درمان دست یابد. در همین راستا اقداماتی را در زمینه آگاهی رسانی به جامعه انجام می دهد و از همه ذیربطان خود می خواهد تا در مورد این بیماری هوشیارتر عمل کنند.

محک اکنون پس از 30 سال فعالیت خود در زمینه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده هایشان در سراسر ایران تلاش دارد تا خدمات خود به کودکانی که در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی داری بخش خون و آنکولوژی اطفال در هر شهری درمان می شوند را یکپارچه سازی کند تا همه کودکان مبتلا به سرطان از خدمات محک به طور یکسان بهره مند شده و خانواده های آنها با دغدغه کمتری، تنها به سلامت فرزندانشان فکر کنند. این اقدام خود می تواند مقدمه‎ای برای گسترش آگاهی در جای جای کشور درخصوص سرطان اطفال باشد.

همچنین این سازمان تلاش دارد با گسترش همکاری های خود با موسسات تحقیقاتی و درمانی بین المللی به به روزترین اطلاعات در زمینه درمان سرطان کودک دست یابد و با کمک به کاهش نرخ ابتلا به سرطان و تشخیص زودهنگام آن نقش خود را برای حمایت هر چه بیشتر از فرزندانش ایفا کند. در همین راستا امسال محک همچون گذشته به دعوت دو انجمن CCI و SIOP تلاش کرده است تا به بالابردن سطح آگاهی رسانی نسبت به این بیماری کمک کند. طلایی شدن برج میلاد، نماد شهری تهران، پایتخت ایران، همگام با ساختمان های شاخصی از 6 کشور دیگر جهان همچون کانادا، انگلیس، بلژیک و... در زمره اقدامات مشارکتی محک با کمپین آگاهی رسانی این دو انجمن بین المللی است.

در حال حاضر بیش از 20 هزار کودک محک در سراسر کشور در حال گذراندن مراحل درمان خود هستند و روزانه به طور متوسط 6 کودک به جمع فرزندان محک اضافه می شوند. محک آرزو دارد با همراهی نیکوکاران خود، سازمان ها و متخصصان ملی و بین المللی هر روز تعداد بیشتری از این کودکان را به مقصد سلامتی برساند.

آراسب احمدیان

مدیر عامل محک



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
طرح آرامش اپلیکیشن پرداخت صاپ پست بانک ایران