در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 521673 تاریخ : 1399/07/30-10:12:59
,10028,
پیشنهاد جدید برای شروط تردد خودروها در روزهای آلوده پایتخت

پیشنهاد جدید برای شروط تردد خودروها در روزهای آلوده پایتخت

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران پیشنهاد داد که در روزهای اضطرار آلودگی هوا داشتن معاینه فنی برتر به جای پلاک زوج و فرد معیار تردد خودروها قرار گیرد.

به گزارش بانک و صنعت، حسین مقدم با اشاره به وضعیت هوای آلاینده این روزهای تهران اظهار کرد: 20 سال قبل برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در 9 محور تدوین شد که در محور پنجم به بحث معاینه فنی دقیق و مستمر توجه ویژه ای شد که براساس این محور معاینه فنی مکانیزه مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این که راهکار حل معضل آلودگی هوا چندین سال است که مشخص شده و هر وقت که هوا آلوده می شود مجددا همه به لزوم اجرای راهکارهای کاهش آلودگی هوا تاکید می کنند، گفت: در این محورها علاوه بر توجه به معاینه فنی به ارتقاء تکنولوژی خودرو، توسعه حمل و نقل، ارتقاء سوخت و فرهنگ سازی نیز توجه شده است که باید در مورد میزان موفقیت این راهکارها پرس وجو کرد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص وضعیت مراجعه به مراکز معاینه فنی شهر تهران اظهار کرد: روزانه حدود 5000 تا 6000 خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند که خوشبختانه شرایط نرمال است و صف مراجعه کنندگان نداریم.

مقدم با بیان این که میزان مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل حدود چهار درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تا 26 مهرماه سال جاری 970 هزار و 662 خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند که از این تعداد حدود 117 هزار و 600 خودرو از تست گازهای خروجی مردود شدند اما 95 درصدشان پس از رفع ایراد توانستند معاینه فنی اخذ کنند و به عبارتی دیگر سهم مراکز معاینه فنی شهر تهران در کاهش آلودگی هوا اصلاح 117 هزار خودرو بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که به عنوان کارشناس چه راهکاری را می توان برای کاهش آلودگی هوا ارائه کرد، تصریح کرد: قاعدتا اجرای همان 9 محور کاهش آلودگی هوای تهران می تواند نقش موثری در رفع آلودگی هوای پایتخت داشته باشد، اما پیشنهاد ما این است که در روزهای ناسالم و شرایط اضطرار تصمیمات به روزتری اتخاذ شود و تردد خودروها به جای آنکه براساس پلاک خودرو باشد، براساس میزان آلایندگی خودرو باشد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این است که در شرایط اضطرار، معاینه فنی برتر به عنوان یکی از شاخص های تردد خودرو در سطح شهر مورد توجه قرار گیرد، چرا که در سنوات گذشته صرفا براساس پلاک زوج و فرد خودروها می توانستند در روزهای اضطرار در شهر تردد کنند، اما از این به بعد می توان یک راهکار اجرایی بهتری داشت یعنی کمیته اضطرار داشتن معاینه فنی برتر را شاخص تردد اعلام کند.

وی با بیان این که این پیشنهاد در شهرداری تهران مطرح شده و به زودی به کمیته اضطرار آلودگی هوا تقدیم می شود، تصریح کرد: سازمان محیط زیست نیز از این پیشنهاد استقبال کرده هرچند که امیدواریم هوای تهران روزهای بدتری را تجربه نکند، اما خودرویی که معاینه فنی دارد حداقل آلایندگی را تولید می کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اضافه کرد: خودروی دارای معاینه فنی برتر الزاما به این معنا نیست که آلایندگی ندارد، بلکه آلایندگی آن کمتر است و به سطح استاندارد زمان تولیدش نزدیک است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 139
نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران