در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522782 تاریخ : 1399/09/05-10:38:21
,22,
پست گلستان با تکیه بر ظرفیت های استانی، پیشتاز تحقق پیش بینی هاست

پست گلستان با تکیه بر ظرفیت های استانی، پیشتاز تحقق پیش بینی هاست

پست گلستان در ارزیابی عملکرد شش ماهه امسال موفق به کسب رتبه نخست شد، به این بهانه گفت و گویی با مهرداد جلالی مدیرکل این استان داشتیم تا دلایل کسب این موفقیت را جویا شویم.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، در متن این گفت وگو چنین آمده است :

- استان گلستان در شش ماهه سال 99 موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی عملکرد بر اساس کارت امتیازی متوازن BSC شد، از دلایل کسب این موفقیت بگویید؟

از دلایل اصلی کسب این موفقیت می توان به خواست و اراده همه همکاران اشاره کرد که منجر به کسب تحقق در آمد 144 درصدی شد. علاوه بر این، استفاده حداکثری از تجهیزات، امکانات و تلاش مجموعه برای رسیدن به اکثر شاخص های مهم در کسب رتبه اول موثر بوده است.

در این راستا براساس برنامه ریزی انجام شده در استان، تغییر سرویس ها، افزایش تعداد فروشگاه ها و استفاده از ظرفیت کسب و کار تجارت الکترونیک در فضای مجازی، بهره گیری از خدمات نیابتی سازمان ها و عقد قراردادهای جدید، ایجاد و راه اندازی پست سیار با کمک بخش خصوصی و افزایش سهم بازار و ارتقا سطح کیفیت سرویس ها و فرآیندها، باعث شد تا موفق به کسب این رتبه شویم .

- این مدل ارزیابی تاکنون بارها مورد تجدید نظر قرار گرفته است، آیا نسخه فعلی متناسب با رویکرد و ماموریت های جدید شرکت ملی پست است؟

به نظر می رسد باوجود تغییرات زیاد که در سالهای گذشته انجام شده، این مدل همچنان نیاز به اصلاح و به روز رسانی در برخی شاخص ها به منظور شناسایی گلوگاه های موجود در شرکت است. برای گرفتن نتایج دقیق تر از شاخص ها، به خصوص در حوزه کیفیت از نگاه مشتری و خدمات دهی متناسب با تعهدات شرکت، باید بازنگری انجام شود.

- این مدل ارزیابی تا چه حد شرایط هر استان را لحاظ کرده است؟

مسلم است که این مدل ارزیابی می بایست نتایج ضعف استان ها را مشخص و ریشه یابی کند اما در بیشتر موضوعات بررسی نواقص برای رفع آن دیده نمی شود. علاوه بر این، نقاط قوت یک استان به سایر استان ها به عنوان یک مدل موفقیت ارجاع نمی شود. در حالیکه لازم است به عنوان یک شبکه کشوری که بخش های مختلف آن از یکدیگر تاثیر می پذیرند، همسان سازی شود.

مهمترین مزایا و معایب این مدل ارزیابی چیست؟

از مهمترین مزایای این مدل، تعیین یک مؤلفه برای شرکت و هر اداره کل در استان است تا مدیران بتوانند نقاط ضعف خود را شناخته و رفع نمایند.

از معایب این مدل نیز می توان به بروز نبودن آن اشاره کرد. رقابت در همه سازمان ها یک چالش اساسی است و همه مدیران در تلاش هستند که رویکردی مناسب و به روز را برای به دست آوردن مزیت های رقابتی در پیش بگیرند تا به وسیله آن بتوان در گردونه کسب و کار موفق عمل کنند. در حالیکه کارت امتیازی متوازن یک بستر مناسب برای شناخت قوانین و روابط علت و معلول فراهم می ‍ کند؛ اما چرایی این علت و معلول توسط متولیان بررسی نمی شود. شاید بهتر باشد به کارت امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم یادگیری، اطلاع رسانی و ارتباطات اجزا و سیستم کنترل نگاه شود.

- چه برنامه هایی برای تداوم جایگاه نخست پست استان برای نیمه دوم سال دارید؟

پست استان گلستان برای افزایش بهره وری و استفاده صحیح از پتانسیل های موجود، پیگیری مستمر موضوعات توسط مسئولین به صورت همه جانبه عمل می کند. به شکلی که ضمن نگهداری سیستم، افزایش سهم ترافیک و در آمد، افزایش سطح دسترسی مردم و متقاضیان خدمات پستی امکانپذیر باشد. بنحوی که بتوان ضایعات در کار را به حداقل رساند و خدمات بهتری ارائه داد.

ایجاد کارگروه تجارت الکترونیک و تشکیل جلسات مستمر به منظور فراگیر کردن بازاریابی دیجیتال، شناسایی افراد تولیدکننده سنتی به خصوص در روستاها، آموزش و توانمندسازی افراد مستعد برای فروش تولیدات صنایع دستی و سایر تولیدات در شهرستان های استان و بهره گیری از پشتیبانی مدیران ارشد استانی به منظور توسعه این خدمات، از اعم فعالیت های پست استان است.

در کنار این عوامل، بهره گیری از تجربیات سایر استان ها و مدیران ارشد شرکت ملی پست راهگشای بهتری برای ارایه خدمات است.

-در حال حاضر مهمترین نقاط قوت شبکه پستی چه مواردی است؟

استفاده حداکثری از امکانات حمل و نقل خطوط ریلی و هوایی و تقویت ناوگان زمینی برای سرعت بخشیدن در رساندن مرسولات به دست مشتری و چابک تر کردن شبکه توزیع، به عنوان نقطه قوت شرکت ملی پست، به خصوص در دوران همه گیری کرونا در کشور است.

از دیگر مزایای شبکه پستی در شرایط رقابتی موجود، نرخ های پایین آن است که در کنار سایر مؤلفه ها از جمله، سرعت، دقت و امانت داری فرصتی مناسب برای تحقق اهداف تعیین شده فراهم کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 143
نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران