پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 434235 تاریخ : 1397/10/03-16:43:20
,17,21,
پرداخت نکردن سود روزشمار سپرده ها بساط سفته بازی را جمع می کند

حسینی شاهرودی:

پرداخت نکردن سود روزشمار سپرده ها بساط سفته بازی را جمع می کند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه آسیب بالا بودن نرخ سود بانکی در حوزه سفته بازی است، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی نقدینگی به سمت بازارهای کاذب رفته و در حوزه ارز، سکه و خودرو حباب و در واقع بازار کاذب و سفته بازی ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدحسن حسینی شاهرودی  با اشاره به تصمیم جدید شورای پول و اعتبار، مبنی بر اینکه بانک‌ها دیگر اجازه پرداخت سود روزشمار به سپرده‌های کوتاه‌مدت را نخواهند داشت، گفت: گردش نقدینگی در بازار سرمایه دو وجه دارد وجه نخست اینکه به نوعی فعالیت اقتصادی تلقی می شود که گردش پول و نقدینگی در جامعه سبب رونق اقتصادی شده و در حوزه تولید و خدمات گشایشی ایجاد می کند، چراکه چرخش و گردش پول افزایش یافته و ارزش افزوده با گردش بیشتر افزایش می یابد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آسیب بالا بودن نرخ سود بانکی در حوزه سفته بازی است، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی نقدینگی به سمت بازارهای کاذب رفته و در حوزه ارز، سکه و خودرو حباب و در واقع بازار کاذب و سفته بازی ایجاد می کند.

باید مراقبت شود که حوزه تولید و خدمات دچار آسیب نشود

وی با تاکید بر اینکه اگر بانک مرکزی به این گردش پول در بانک ها نیز سودی تعلق دهد ظلم در حوزه اقتصاد است و با نگاه اقتصادی مغایر است، ادامه داد: با این اقدام بازار سفته بازی رونق پیدا کرده و به رسوب پول حاصل از سفته بازی کمک می گند، چراکه در سپرده های کوتاه مدتی که به آن روزشمار سود تعلق می گیرد دوباره سود تعلق گرفته که این سفته باز دو مرتبه سود می برد که یک سود در حوزه سپرده گذاری کوتاه مدت و سود دیگر در حوزه سفته بازی است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: باید مراقبت شود که حوزه تولید و خدمات دچار آسیب نشود که البته سود یک فعال اقتصادی در حوزه تولید یا خدمات بیش از عددی است که در سپرده های بانکی به آن تعلق می گیرد.

تصمیم جدید شورای پول و اعتبار ثبات در سرمایه گذاری ایجاد می کند

وی با بیان اینکه با این تصمیم شورای پول و اعتبار ثبات در سرمایه گذاری ایجاد می شود، افزود: با این تصمیم بانک ها راحت تر می توانند سپرده های مردم را که به صورت ماهانه و یا سالانه در بانک ها ثبت و ضبط می شود به سمت حوزه تولید و خدمات ببرند و تصمیم گیری به این منظور راحت تر می شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم که تصمیم شورای پول و اعتبار اثر مثبت خود را در کاهش سفته بازی برجای گذارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران