پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444286 تاریخ : 1397/10/06-17:43:41
,15,
پایگاه نشانی مکان محور ، زیرساخت کسب و کارهای داده محور

ششمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات؛

پایگاه نشانی مکان محور ، زیرساخت کسب و کارهای داده محور

پ نشانی مکان محور یک زیرساخت اقتصاد مقاومتی است که بر پایه جی نف پیاده سازی شده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، در راستای برگزاری ششمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات ارائه ای تحت عنوان « پایگاه نشانی مکان محور » توسط حسن جوادی ، مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور انجام شد.

جوادی حول محور این پروژه گفت: از 2 سال گذشته بنا بر تکلیف واگذار شده به شرکت پست این پروژه شروع شد، همچنان که نشانی یک حلقه واسط در آدرس است ، گویی به اطلاعات حجم و بعد میدهد.

وی افزود: اگر این قابلیت وجود نداشته باشد دیتای تهیه شده قابلیت تحلیل را نخواهد داشت.

جوادی اشاره کرد: این مجموعه شامل 55 میلیون رکورد نشانی تایید شده شامل محله ، معبر ، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر به فرد است و از جمله اهداف این پروژه قرار گرفتن اطلاعات این پایگاه در کنار سایر دستگاه ها است.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور با تاکید بر شعار پست برای چشم انداز این پروژه تحت عنوان "هر مکان در هر موقعیت مکانی کشور؛ دارای یک نشانی استاندارد مکان محور منحصر بفرد" افزود: هم اکنون خدمات 12 گانه دولت در حال استفاده از این سرویس هستند.

وی تصریح کرد: ساختار نشانی استاندارد طی 2 سال گذشته ثبت و قطعی شده و این استاندارد نیز در نشانی مکان محور لحاظ شده است.

جوادی یکپارچه شدن آدرس ها بر روی کلیه قبوض آب ، برق ، گاز ، تلفن و سایر قبوض را از مزایای این سرویس دانست که برای مشترکین صادر می شود و گفت: شکل گیری این طرح همکاری سازمان های مرتبط را می طلبد.

وی در ادامه افزود: این اطلاعات در اختیار بخش خصوصی نیز قرار خواهد گرفت تا بتوانند سرویس های مبتکرانه خود را راه اندازی نمایند همچنین مردم نیز می توانند بر روی نشانی اینترنتی sina.post.ir به این سرویس دسترسی داشته باشند.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای این سرویس ، سرویس های داخلی و API هایی است که برای استفاده قرار داده شده است.

وی در پایان گفت: از دیگر خدمات ارائه شده در راستای نشانی مکان محور نصب پلاک نشانی از طرف پست بر سر درب تمامی خانه ها است که در آینده ای نه چندان دور این خدمت اجرایی می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 252
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران