صدور کدبورسی و احراز هویت سجام خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت همراه بانک تمام عیار
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520762 تاریخ : 1399/07/14-11:50:35
,15,
نتایج رتبه بندی دفاتر پیشخوان دولت اعلام شد

نتایج رتبه بندی دفاتر پیشخوان دولت اعلام شد

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از اعلام نتایج ارزیابی و رتبه بندی الکترونیکی دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شش ماهه اول سال 1399 خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک، تسهیل ارایه خدمات الکترونیک به مردم و کاهش فساد در دستگاه های اداری راه اندازی شدند. تمام دستگاه های اجرایی دولتی نیز موظف شدند تا خدمات الکترونیکی خود را به این دفاتر واگذار کنند. رگولاتوری نیز سامانه رتبه بندی دفاتر پیشخوان را راه اندازی کرد با این هدف که با استفاده از آن می توان از حقوق دفاتر دفاع کرده و جلوی رانت و اعمال سلیقه شخصی در واگذاری خدمات به دفاتر را گرفت.

پیش از این، شهرام حی شاد مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری فضای دفتر، تعداد پرسنل، مکان استقرار دفتر، میزان رضایتمندی مردم از خدمات براساس نتایج نظرسنجی، سابقه فعالیت دارنده پروانه و غیره را از شاخص های ارزیابی دفاتر پیشخوان خدمات عنوان کرد و گفته بود: همچنین دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی از سوی رگولاتوری، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تامین کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق، عدم وجود امکانات لازم برای ارایه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان و غیره از شاخص های دارای امتیاز منفی است.

در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: از مجموع 7943 دفتر پیشخوان خدمات دولت، 4156دفتر پیشخوان اطلاعات خود را در سامانه رتبه بندی ثبت کرده اند و پرونده الکترونیکی ارزیابی و رتبه بندی این دفاتر نهایی شده است.

وی درباره مشارکت دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی اظهار کرد: در حال حاضر 6630 دفتر پیشخوان شهری و 1313 دفتر ICT روستایی در سراسر کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 3860 دفتر پیشخوان شهری، یعنی 58 درصد این دفاتر و 296 دفتر ICT روستایی یعنی 23 درصد، در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان ثبت نام و خوداظهاری کرده اند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری افزود: در بخش دفاتر پیشخوان شهری 2070 دفتر رتبه یک، 1600 دفتر رتبه دو و 202 دفتر رتبه سه و در بخش دفاتر ICT روستایی 145 دفتر رتبه یک، 89 دفتر رتبه دو و 35 دفتر رتبه سه را کسب کرده اند. علاوه بر این، بیشترین آمار ثبت دفاتر پیشخوان مربوط به مناطق مرکزی، جنوب غرب، جنوب شرق و غرب بوده است.

حقی درباره عوامل تاثیرگذار در ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد: خوداظهاری دفاتر براساس مستندات، دریافت امتیاز انجمن استانی، درج امتیاز رضایتمندی متقاضیان خدمت و عدم دریافت امتیاز منفی در کمیته های رسیدگی به تخلفات از جمله عوامل تاثیرگذار در فرآیند رتبه بندی دفاتر پیشخوان است که بررسی مستندات و تایید امتیازها در کارگروهی متشکل از نمایندگان مناطق و ستاد رگولاتوری بررسی می شود و تایید امتیازها و مستندات توسط مناطق نه گانه سازمان صورت می گیرد.

وی در مورد اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان گفت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات و ارتقای کیفیت ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، دسته بندی و ارایه خدمات دستگاه ها براساس رتبه بندی انجام شده از جمله مهمترین اهداف رگولاتوری برای ارزیابی این دفاتر است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در ادامه گفت: به منظور دستیابی به این اهداف، رگولاتوری براساس مصوبه 289 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان را راه اندازی و به دفاتر پیشخوان در مورد خوداظهاری در این سامانه اطلاع رسانی کرد که پس از پایان مهلت ثبت نام، ارایه مستندات و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان انجام شده است.

حقی درباره دفاتری که برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان اقدام نکرده اند، عنوان کرد: برای دفاتر پیشخوانی که در طرح ارزیابی و رتبه بندی الکترونیکی رگولاتوری، مشارکت نکرده اند حداقل امتیاز در نظر گرفته شده و رتبه سه را کسب می کنند و از این به بعد براساس این رتبه، خدمات قابل ارایه دستگاه ها در میان آنان توزیع می شود. دفاتری که در ارزیابی شش ماهه اول سال 99 شرکت نکرده اند با مراجعه به این سامانه و بارگذاری مدارک خود می توانند در ارزیابی و رتبه بندی شش ماهه دوم سال 99 شرکت کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 181
طرح آرامش اپلیکیشن پرداخت صاپ پست بانک ایران