پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446150 تاریخ : 1397/10/26-13:23:20
,15,
موج سوم استارت آپ ها مبتنی بر تکنولوژی

موج سوم استارت آپ ها مبتنی بر تکنولوژی

مدیر نوآوری دیجی کالا نکست با بیان اینکه کشور در حال حاضر در بطن آغاز موج سوم استارت آپ ها است، گفت: همزمان که موج اول و دوم ادامه دارد، موج سوم استارت آپ ها مبتنی بر تکنولوژی هستند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، روح الله رحمانی مدیر نوآوری دیجی کالا نکست گفت: دیجی کالا نکست کار جدید و بازوی سرمایه گذاری دیجی کالا در استارت آپ ها است.

وی افزود: ایران در میان نسل دوم استارت آپ ها قرار دارد که نسل «ما می توانیم» است؛ به این معنا که با انواع مشکلات خاص نظیر مدرینیته شدن تره بارها، دولت الکترونیک، آموزش و پرورش و... همراه است.

رحمانی خاطر نشان کرد: بسیاری از استارت آپ ها Copy، Paste نیستند، لذا طبق گفته آن ها برای حل مشکلات کشور کار جدیدی را آغاز می کنند.

مدیر نوآوری دیجی کالا نکست با بیان اینکه کشور در حال حاضر در بطن آغاز موج سوم استارت آپ ها است، افزود: همزمان که موج اول و دوم ادامه دارد، موج سوم استارت آپ ها مبتنی بر تکنولوژی هستند. موج اول و دوم استارت آپ هایی اند که به ندرت از بهترین تکنولوژی های دنیا استفاده می کنند به این دلیل که خودشان تولید تکنولوژی می کردند.

وی اضافه کرد: نسل سوم که نسل استارت آپ های مبتنی بر تکنولوژی است در نگاه اول نه تنها بازار داخلی را تامین می کنند، همچنین از ابتدا نگاه صادرات داشتند تا بتوانیم از طریق این استارت آپ ها در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رحمانی با بیان اینکه دیجی کالا نکست در سه حوزه نسل سوم، دوم و اول استارت آپ ها سرمایه گذاری می کند، اظهار کرد: ایران نیازمند این است که شرکت ها، کارخانه ها و سازمان ها در سطح بین الملل رقابت کنند تا از هوش مصنوعی و بلاک چین استفاده شود.

مدیر نوآوری دیجی کالا نکست افزود: در کشور مشکل ریاضی داریم! این مشکل ریاضی چیست؟ شرکتی پنج متخصص را استخدام می کند، بیستمین یا صدمین شرکت متخصص تمام می شود؛ لذا راه حلی که وجود دارد تبدیل به اتو سرویس است تا بتوانیم پناسیل های دانشگاهی کشور را آنلاک کرده و کاغذهایی که می نویسیم و خاک می خورند تبدیل به صنعت شوند تا به بهترین هوش مصنوعی برسیم که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: قدم بعدی تعویض نوع خرید است که تا کنون در دیجی کالا کارهای زیادی انجام شده. در حال حاضر بازار بسیار گسترده ای وجود دارد که خیلی کارها در آن انجام نشده ؛ بطور مثال دنبال استارت آپ هایی هستیم که در حوزه  کارهای دستی موضوع تولید به مصرف انجام می دهند. همچنین کالاهایی که تامین می کند نیازهای کارخانه ها را (B2B) و به مردم در حوزه (C2C) کمک و هماهنگ می کند.

رحمانی در ادامه گفت: ایران بعنوان یک مسیر میان بر هوایی، زمینی و دریایی جایگاه کلیدی در دنیا دارد و ما باید با یکدیگر بسازیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 190
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران