جشنواره 5 ستاره بانک گردشگری در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446697 تاریخ : 1397/11/02-11:31:56
,10028,10029,
منابع و مصارف حوزه سلامت توازن ندارند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:‏

منابع و مصارف حوزه سلامت توازن ندارند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از مهمترین چالش‌ها در حوزه سلامت نبود توازن منابع و مصارف است. به ‏طور مثال سال گذشته مصوبه‌ای برای بیماران خاص در مجلس تصویب شد، اما اعتبارات آن در نظر گرفته نشد.‏

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، طاهر موهبتی روز سه شنبه در دومین اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت افزود: در ‏سال 96 میزان منابع حدود 80 درصد نسبت به مصارف تاخیر داشت. بر اساس ماموریتی که بر عهده سازمان بیمه سلامت گذاشته ‏شد، قرار بود پنج میلیون نفر بیمه شوند که در آن زمان حدود 10 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند. از طرفی نرخ هفت ‏درصدی حق بیمه قابل قبول نبود و به طور مثال در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی با پوشش 45 درصدی جمعیت 9 درصد حق بیمه ‏دریافت می‌کند و این سازمان می‌گوید که دچار ضرر و زیان شده است.‏

وی بیان کرد: وقتی سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت منتقل شد، وضعیت بدهی‌ها در 14 ماه قرار داشت.‏
موهبتی ادامه داد: جمعیت صندوق بیمه ایرانیان قبل از طرح تحول سلامت چهار میلیون و 300 هزار نفر بود و بعد از راه اندازی ‏صندوق بیمه همگانی سلامت، عده‌ای که حداقل حق بیمه را به صندوق بیمه ایرانیان پرداخت می‌کردند، به صندوق بیمه همگانی ‏مهاجرت کردند.‏
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: در کشور ما محدودیت منابع وجود دارد و باید به شکلی هزینه کنیم که خدشه‌ای ‏به بسته‌های خدمات سلامت وارد نشود. نباید به محرومین کشور فشاری وارد شود و در همه کارها باید به محرومین توجه کنیم. از ‏طرفی باید شرایط کنونی کشور را درک کنیم. هرچند قبل از آغاز تحریم‌ها به سمت مدیریت منابع حرکت کردیم.‏
وی افزود: اصلاحاتی مانند هدفمند کردن یارانه برای گروه‌های نیازمند در سازمان بیمه سلامت انجام شد. محدودیت استفاده از بیمه ‏رایگان در بخش دولتی نیز منجر به کاهش 44 درصدی بار مراجعه شد.‏
موهبتی گفت: همچنین جلسه‌هایی با مسئولان دفاتر پیشخوان بیمه سلامت برگزار شد، زیرا دروازه مراجعه مردمی به بیمه سلامت این ‏دفاتر هستند. اصلاحاتی در ساختار نیز انجام شد و به سمت استقرار سازمان الکترونیک حرکت کردیم که برای این کار معاونت ‏فناوری اطلاعات در سازمان بیمه سلامت تشکیل شد تا متولی اقداماتی مانند استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیک و بررسی ‏الکترونیک اسناد شود. در حال حاضر نسخه نویسی الکترونیک به صورت پایلوت در استان کرمان در حال انجام است و تا پایان سال ‏حداقل یک شهر در هر استان به این طرح اضافه می‌شود.‏
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: حدود 420 مورد راهنمای بالینی نیز ابلاغ شده و با تمام اصلاحاتی که انجام شده حدود 2 ‏هزار میلیارد تومان ذخیره منابع انجام شده است.‏
وی درباره رفع هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای نیز اظهار داشت: تا امروز 2 میلیون و 300 هزار رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای با سازمان تامین ‏اجتماعی و حدود 83 هزار مورد نیز با بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح انجام شده و همچنین از ایجاد هم‌پوشانی‌های جدید نیز ‏جلوگیری شده است.‏
موهبتی گفت: سامانه 1666 نیز برای ارتباط موثر سازمان بیمه سلامت با مردم راه اندازی شده و با مردم درباره مشکلات صحبت ‏می‌کنیم. از طرفی پایگاه خبری آی هینا نیز برای ارائه اطلاعات و اخبار سازمان بیمه سلامت راه اندازی شد که بتوانیم با مردم و ‏ذینفعان ارتباط موثری داشته باشیم.‏



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 190
نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران