صدور کدبورسی و احراز هویت سجام خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت همراه بانک تمام عیار
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518121 تاریخ : 1399/05/28-18:10:42
,1,
مطالبات غیرجاری کمتر از نیم درصد؛ دستاورد مهم بانک مهر ایران

مطالبات غیرجاری کمتر از نیم درصد؛ دستاورد مهم بانک مهر ایران

در حالی که تعداد مشتریان و تسهیلات پرداختی بانک مهر ایران در سال های اخیر روندی صعودی را طی کرده، آمار نشان می دهد مطالبات غیرجاری این بانک هر سال کمتر شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک موفق شده تا با اتخاذ سیاست ها و روش های صحیح مدیریت منابع، مطالبات غیرجاری خود را برای سه سال متوالی حول و حوش یک درصد نگاه دارد. این مطالبات اکنون به کمتر از نیم درصد رسیده است.

نسبت مطالبات غیرجاری به منابع در بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1396 تنها 1.1 درصد بوده که در سال های بعد با سیر نزولی، حتی از این عدد نیز کمتر می شود. این نسبت در سال های 1397 و 1398 به ترتیب یک و 0.75 درصد بوده و اکنون کمتر از نیم درصد است.

یکی از اصلی ترین عواملی که باعث شده بانک مهر ایران موفق شود به تعداد قابل توجهی از مشتریان خود تسهیلات اعطا کند، پایین بودن نسبت مطالبات غیرجاری این بانک است. تعداد مشتریانی که از این بانک در طول سال های گذشته تسهیلات دریافت کرده اند، سیر صعودی قابل توجهی داشته که آن را باید ناشی از افزایش منابع و در عین حال پایین نگاه داشتن نسبت مطالبات غیرجاری دانست.

توفیق بانک مهر ایران در پایین نگاه داشتن نسبت مطالبات غیرجاری را باید در دو حوزه ارزیابی کرد؛ نخست عملکرد خود بانک و دیگری رفتار اعتباری مشتریان این بانک. عمده بانک ها ترجیح می دهند برای اعطای حجم مشخصی از منابع خود، به جای سر و کار داشتن با تعداد زیادی از دریافت کنندگان تسهیلات خرد و به تبع آن شمار بالای ضامن های این افراد که موجب به کارگیری ظرفیت نیروی انسانی شعب است، با تعداد کمی از تسهیلات گیرندگان کلان سر و کار داشته باشند تا به یک معنا زحمت کمتری را به جان خریده باشند.

این در حالی است که بانک مهر ایران اتفاقاً هدف خود را اعطای تسهیلات خرد قرض الحسنه به اقشار کمتر برخوردار جامعه تعریف کرده است. گواه این مدعا نیز 2 میلیون و 300 هزار فقره تسهیلاتی است که در سال 1398 از سوی این بانک اعطا شده و بیش از 88 درصد نسبت به سال قبل از خود رشد داشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 176
نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران