پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447196 تاریخ : 1397/11/07-11:54:31
,10028,
مدیریت شهری تهران با کمبود نقدینگی مواجه است

مدیریت شهری تهران با کمبود نقدینگی مواجه است

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری با 3 چالش اصلی دست و پنجه نرم می کند، گفت: کمبود نقدینگی از مهمترین آنها است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران افزود: اجرای برنامه توسعه سوم پایتخت باید از سال آینده و در شرایطی خاص آغاز شود که مدیریت شهری اکنون با سه چالش جدی روبروست که ماموریت اصلی برنامه سوم، کاهش و مدیریت این چالشها است.

وی از بحران کمبود نقدینگی و شرایط دشوار مالی شهرداری تهران به عنوان بزرگترین چالش این حوزه نام برد و گفت: با توجه به حجم بدهی‌های گذشته و رکود در صنعت ساختمان، منابع مالی مدیریت شهری دچار انقباض شده و از سوی دیگر رشد بی رویه پیکره مدیریت شهری در دوره گذشته موجب افزایش هزینه های اداره شهر شده که باید بین منابع و هزینه ها، از طریق جراحی ساختار مدیریت شهری توازن ایجاد شود.
وی ادامه داد: چالش دوم، شرایط خاص کشور و وضعیت اقتصادی ایران است که تحریم های ظالمانه موجب کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم و بحران مالی دولت شده است.
به گفته هاشمی، این شرایط بر مدیریت شهرداری نیز بصورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار است چراکه بسیاری از تعهدات و کمک های قانونی دولت به مدیریت شهری بویژه در حوزه حمل ونقل عمومی محقق نشده است و می بایست با پیگیری این حوزه به نتیجه برسد.
رئیس شورای شهر تاکید کرد: چالش سوم، عدم اولویت بندی و هدایت راهبردی فعالیت های مدیریت شهری در مدت سپری شده از شورای پنجم است که موجب هزینه شدن بخشی از منابع در موارد غیراولویت دار حوزه شهری است که در این موضوع نیز ما نیازمند سازماندهی و هدایت راهبردی فعالیت های مدیریت شهری براساس اولویتهای مورد انتظار شهروندان هستیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی در صورت طراحی و تدوین می تواند هر سه این چالشها را مدیریت کرده و مسیر صحیح تحول در مدیریت شهری را ترسیم کند.
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه و همچنین مدیران و کارشناسان مدیریت شهری در شهرداری تهران و شورای شهر می خواهیم که روند تعامل و گفت وگوی سازنده را در جهت حل معضلات و موانع توسعه شهر تقویت کنند و از ادبیات و مطالبی که ممکن است موجب انحراف اذهان عمومی یا ایجاد نگرانی نسبت به اقدامات راهبردی و اصلاحی در مدیریت شهری می شود، بپرهیزند.
به گفته هاشمی، وضعیت امروز اداره تهران، دشوارتر از آن است که بتوانیم به تنهایی و بدون همراهی و یاری افکارعمومی و اصحاب رسانه بر معضلات غلبه کرده و راهکارهای مناسبی برای حل مسایل ارائه دهیم. 
وی تصریح کرد: فرایند تدوین برنامه و بودجه متناظر با برنامه سوم ، فرصت مناسبی در جهت استفاده از خرد جمعی و تعامل میان بدنه مدیریت شهری و منتقدان وکارشناسان این حوزه در رسانه ها و افکارعمومی باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 234
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران