پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513960 تاریخ : 1399/03/17-19:42:26
,10036,17,6,
قرعه کشی مسکن چند روزه به بازار خودرو

گفتگو:

قرعه کشی مسکن چند روزه به بازار خودرو

امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو انجام قرعه کشی را مُسکن چند روزه دانست و تاکید کرد: این کار نشان داد ضعف اصلی در کمبود تولید است چراکه هیچ تعادلی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد و تا زمانی که عرضه افرایش پیدا نکند مشکلات همپنان پابرجاست.

افزایش قیمت خودرو در بازار انتقادهای شدیدی را از سوی مردم در پی داشت، به همین سبب شورای رقابت وارد گود شد و قیمت های جدید را اعلام کرد؛ پس از آن کار به قرعه کشی در پیش فروش نقدی خودرو به قیمت کارخانه رسید و پس از اطلاعیه های فراوان از سوی دو خودروساز بزرگ کشور ثبت نام از مردم انجام شد و سرانجام امروز (17 خرداد 1399) قرعه کشی محصولات ایران خودرو انجام شد و فردا نیز قرعه کشی محصولات سایپا انجام می شود.

باید دید با انجام قرعه کشی بازار خوردو از تلاطم و افزایش قیمت در امان می ماند یاخیر؟!

امرالله امینی کارشناس بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت اظهار کرد: این کار نشان داد ضعف اصلی در کمبود تولید است چراکه هیچ تعادلی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد و تا زمانی که عرضه افرایش پیدا نکند مشکلات همپنان پابرجاست.

قرعه کشی یک مُسکن چند روزه

وی با بیان اینکه قرعه کشی یک مُسکن چند روزه است، افزود: معلوم نیست که قرعه کشی ها و این نوع ثبت نام تا چه میزان به افرادی که هدف هستند، اصابت کند. انجام این کار مقطعی و کوتاه مدت است، گام بلند مدت این است که دولت سیاست های مشخصی برای گسترش و حمایت از تولید داشته باشد.

امینی تاکید کرد: همچنین دولت باید تکلیف تولید خودرو، برنامه ها و استراتژی ها را مشخص کند و بتواند التهاب بازار را که بخشی از آن تقاضاست و بخشی دیگر نقدینگی را کنترل کند.

این کارشناس بازار خودرو معتقد است عدم تولید و سیاست های دولت اصلی ترین مساله صنعت خودرو است.

اتومبیل یک وسیله مصرفی و نیاز خانواده

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد: اتومبیل یک وسیله مصرفی است و نیاز خانواده ها را تامین می کند همچنین یک کالای ضروری برای اقشار است. لذا باید به تولید اضافه کنیم و تولید هم روش های مختلفی دارد برای انجام این کار باید قطعه سازی را گسترش دهیم و قطعه سازان واقعی را شناسایی کنیم.

وی افزود: آنچه که در صنعت خودرو شفاف شده این است که خیلی از حرف هایی که خودروسازان و قطعه سازان می زدند نادرست بوده است. قطعه سازان اعلام توانمندی برای تولید بسیاری از قطعات را داشتند اما اکنون مشخص شد که این توانمندی را ندارند و قطعه مورد نظر را وارد و نام شرکت را روی قطعه می گذاشتند.

امینی: قطعه ساز بازدهی سرمایه را در واردات می داند نه در تولید

امینی گفت: قطعه ساز بازدهی سرمایه را در واردات می داند نه در تولید. لذا باید این موارد حل شود و اگر موارد گفته شده درست شود، مشکل حل می شود.

به گزارش بانک و صنعت، نزدیک به 5.5 میلیون نفر برای قرعه کشی خودروسازان ثبت نام کرده اند و امروز ایران خودرو 15هزار خودرو را به قید قرعه فروخت. این خودروساز گفته است 45 هزار خودروی دیگر را فردا عرضه می کند و همزمان با آن سایپا هم برای 30 هزار خودرو قرعه می کشد.

سیده فرزانه هندی/.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران