تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 338380 تاریخ : 1397/02/10-09:06:15
,17,
طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی برای 5 استان اجرایی می شود

در نشست مشترک معاونان وزیر صنعت ، معدن وتجارت مطرح شد؛

طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی برای 5 استان اجرایی می شود

معاونان وزیر صنعت ، معدن وتجارت در نشست مشترکی بر ضرورت سرمایه‌گذاری وتوسعه صنعت نساجی و پوشاک در کشور با محوریت ایجاد شهرک صنعتی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، طرح توسعه تولید پوشاک کشور و ایجاد شهرک تخصصی در این خصوص یکی از برنامه های اصلی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران بوده و در اولویت سیاست های وزارت صنعت ، معدن وتجارت قرار گرفته است.

براساس آمار جهانی ارزش پوشاک کشور 15 میلیارد دلاراست که درسال 2025 به 25 میلیارد دلار خواهد رسید .لذا اقدامات اثربخش در این برهه زمانی در صنعت پوشاک می تواند کلید راهگشای توسعه صنعتی در کشور باشد .

اجرای پایلوت طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی در 5 استان

صادق نجفی «معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران» در نشست مشترک که با حضور رحمانی «معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت» و صالح نیا «معاون امور صنایع» و همچنین تعدادی از مدیران وزارت صنعت ، معدن و تجارت ونمایندگانی از بخش خصوصی برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات و برنامه‏های سازمان در راستای توسعه صنایع نساجی و پوشاک به راهکارهای طرح توسعه صنعت پوشاک و ایجاد شهرک صنعتی در این راستا پرداخته و خواستار همکاری همه جانبه همه دستگاه های اجرایی جهت توجه به ویژه به توسعه این صنعت در کشور شد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اجرای تفاهم نامه اجرای پایلوت طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی بیان کرد: در حال حاضر شهرک و نواحی صنعتی جهت استقرار شرکت استانی و کارگاه های روستایی برای 5 استان تعیین شده و محصولات تولیدی هر استان از طریق انجمن پوشاک با توجه به پتانسیل و توانایی سرمایه گذاران استانی مشخص شده است.

نجفی همچنین طرح توسعه تولید پوشاک کشور در مناطق روستایی را به منظور اشتغال زایی درمناطق‌روستایی ، جلوگیری از واردات بی رویه ، قاچاق و توسعه صادرات برشمرد و گفت : شرکت های استانی به عنوان حلقه واسط بین کارگاه های روستایی و شرکت پشتیبان به منظور راهبری و نظارت مستمر بر کارگاههای روستایی و تامین به موقع مواد اولیه موردنیاز کارگاه ها عمل می کنند.

وی توسعه این طرح را مستلزم همکاری همه بخش ها برشمرد و افزود: توسعه این صنعت با توجه به پتانسیل های موجود در کشور در کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت معکوس به روستا ها نقش بسیاری خواهد داشت.

ضرورت تهیه برنامه زمانبندی مشخص برای اجرای طرح توسعه پوشاک

معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت ، معدن وتجارت نیز در این نشست مشترک با اشاره به قدمت تاریخی ایران در حوزه پوشاک و نساجی بر اجرای طرح توسعه پوشاک و لزوم تهیه برنامه زمانبندی مشخص برای اجرای این طرح تاکید کرد ویادآور شد: تولید پوشاک در کشور باید برندسازی شود وبه سمت سود آوری حرکت کند تا بتوانیم سهمی در بازار صادراتی کشور بدست آوریم.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اجرای طرح توسعه پوشاک در کشور را به صورت پایلوت را در احصا نقاط ضعف و ر فع معضلات موجود در این صنعت موثر برشمرد و گفت: با تکمیل این 5 طرح آزمایشی می‌توان به صورت عملیاتی مزیت های سرمایه گذاری در بخش پوشاک را مشاهده کرد.

رحمانی تعیین برنامه زمانبندی مشخص با تبیین تسهیلات و حمایت هایی که در این طرح در نظر گرفته شده است می توانیم به توسعه صنعت پوشاک در کشور امیدوار باشیم.

ضرورت ساختار سازی در صنعت پوشاک

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن وتجارت نیز در این نشست مشترک با اشاره به اینکه ایده توسعه صنعت پوشاک و چرم از حدود دو سال پیش توسط انجمن پوشاک مطرح شد که پس از برگزاری جلسات متعدد این موضوع به شکل مناسبی تبیین شد ، بیان کرد: اگر می خواهیم صنعت پوشاک در کشور به صورت گسترده انجام شود و برندسازی صورت گیرد و سود آوری داشته باشد و به صادرات بیانجامد، باید ساختار سازی انجام شود.

محسن صالحی نیا تصریح کرد: این ساختارسازی می تواند به صورت ایجاد برند خاصی باشد و به صورت متمرکز صورت گیرد که در حال حاضر برخی از برندها در کشور با متمرکز سازی و ایجاد برند توانسته اند به سود آوری برسند. اما اگر بخواهیم موضوع پوشاک به صورت عام در سطح کل کشور اجرایی کرد باید یک شرکت پشتیبان مرکزی در نظر گرفته شود و سپس به تبع آن شرکت های استانی نیز ایجاد شود تا در نهایت واحدهای صنعتی شکل بگیرند وتولید محصولات در مراحل مختلف انجام شود .

وی بیان کرد: مدلی که در حال حاضر تهیه شده از این ویژگی برخورداراست که در صورت اجرا می تواند در جهت توسعه این صنعت موثر باشد.

گفتنی است، در این نشست که مشاور وزیر صنعت،معدن وتجارت و نمایندگانی از بخش خصوصی حضور داشتند به موضوعاتی نظیر برندینگ ، طراحی مد ، چگونگی ایجاد شهرک صنعتی پوشاک و.... پرداخته شد و راهکارهای جهت نحوه استقرار واحدهای صنعتی در این شهرک و نحوه حمایت های دولت از این صنعت پرداخته شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 175
بانک سپه ، نخستین بانک ایرانی نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال طرح آرامش پست بانک ایران