پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433231 تاریخ : 1397/09/20-13:25:11
,12,15,
شهر هوشمند راهی برای شفافیت

شهر هوشمند راهی برای شفافیت

دومین دوره همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در محل همایش های برج میلاد به مدت دو روز در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، تهران هوشمند دیروز دوشنبه 19 آذر 97 با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، پیروز حناچی و جمعی از معاونین و نمایندگان مجلس افتتاح شد.

در ابتدا محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه هدف از این همایش استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در مدیریت و اداره هوشمند شهری است، گفت: بی تردید بهترین روش شفافیت انتشار اطلاعات است و سامانه «شفافیت» با مصوبات شورای شهر ساخته شد.

وی افزود: یکی از راه حل‌های جدی و بهینه بمنظور مبارزه با فساد، هوشمندسازی است.

در ادامه آذری جهرمی گفت: هوشمندسازی به معنای دریافت اطلاعات و تحلیل تصمیم گیری آن براساس پارامتر است، همچنین باید جایگاه فعلی را بررسی و شاخص گذاری کرد تا سال جاری را با سال آینده مقایسه و ارزیابی درستی از وضعیت هوشمندسازی داشته باشیم.

وی همچنین دولت الکترونیکی را یکی از راهکارهای بهبود خدمات شهری، کاهش آلودگی و ترافیک دانست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت، هوشمندسازی در سامانه‌های هوشمند و شهروند هوشمند را سه ضلع اصلی شهر هوشمند دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم از حقوق شهری خود آگاه نیستند باید یک برنامه مدون آموزشی با توجه به ظرفیت شهرداری نظیر فرهنگسراها شکل گیرد تا مردم با حقوق شهروندی بیشتر آشنا شوند.

یروز حناچی شهردار تهران از دیگر سخنرانان تهران هوشمند بود و با بیان اینکه پایداری، زیست پذیری، کاهش آلایندگی آب و هوا، برخورداری از خدمات و کاهش ترافیک از اهداف این برنامه است، افزود: لازمه این کار مدیریت شفاف هوشمند و مشارکت پذیری است و در قالب برنامه منسجم بنام تهران هوشمند در دست پیگیری است.

شهردار تهران تاکید کرد: حرکت به سمت شهر هوشمند انتخاب نیست و یک الزام است.

در پایان آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیروز حناچی شهردار تهران در همایش «تهران هوشمند» برای توسعه همکاری ها تفاهم نامه امضا کردند.

دومین دوره از همایش و نمایشگاه تهران هوشمند Smart  Tehran  Congress  2018 به مدت دو روز (19-20) آذر 1397 در محل همایش های برج میلاد برگزار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران