پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444301 تاریخ : 1397/10/07-19:16:30
,15,
ششمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات برگزار شد

ششمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات برگزار شد

ششمین همایش ملی مدیران با عنوان «کسب و کار داده محور در خدمت جامعه» به همت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، این همایش در سال 1397 به پشتوانه تجربه چند دهه فعالیت پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) با رویکرد میان رشته ای و با شعار «کسب و کار داده محور در خدمت جامعه» به منظور آشنایی و تبادل دیدگاه ها ، دستاوردها ، تجربه های فرهنگی ، مدیریتی و فناورانه حاصل از بکارگیری فناوری اطلاعات برگزار گردید.

در این همایش ضمن معرفی دستاوردهای برگزیده در حوزه های گوناگون علوم و فناوری اطلاعات ، با برقراری پیوند کاری میان صاحب نظران و پژوهشگران این حوزه جهت ارتقاء نگرش داده محور در سازمان ها گام های موثر برداشته شد.

ششمین دوره این همایش بر پایه 4 محور 1- علمی-فناورانه با زیر محورهای هوش مصنوعی، کلان داده، اینترنت اشیاء، فناوری های ابری، بلاکچین و کاربردها، کیفیت داده و استانداردها، تحلیل هوشمند داده ، امنیت و ایمنی، معماری فناوری اطلاعات، مصور سازی داده ها و اطلاعات و سیستم های تصمیم یار  2- سیاسی-مدیریتی با زیر محورهای نقشه راه تحول دیجیتال، اقتصاد داده محور، آینده نگری و حکمرانی داده ها، سیاست گذاری داده محور، کسب و کارهای مبتنی بر شبکه های اجتماعی، مشارکت عمومی-خصوصی در مدیریت اطلاعات، ارزیابی فناوری اطلاعات، مدیریت دانش، بازاریابی و بازارسازی و دولت الکترونیک 3- اجتماعی-فرهنگی با زیر محورهای مسئولیت های اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات، شهر هوشمند، اعتماد الکترونیکی در تحول دیجیتال، مالکیت و حمایت از داده ها ، صحت امنیت داده، شفافیت و اعتماد داده ها، ارزیابی تاثیرات اجتماعی، کنترل پذیری و دسترس پذیری داده ها، حریم خصوصی و محرمانگی داده ها و کلان داده ها و چالش های اخلاقی و حقوقی 4- زیرساخت ها و کاربردها با زیر محورهای توسعه زیرساخت فناوری های نوین، فناوری اطلاعات و سلامت، فناوری اطلاعات و انرژی، فناوری اطلاعات و بانکداری، فناوری اطلاعات و بیمه ، فناوری اطلاعات و یادگیری، فناوری اطلاعات و شهر هوشمند و فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال برگزار شد.

از اهداف برگزاری این همایش میتوان به تبادل دستاوردها و تجربه های علمی کشور در حوزه فناوری اطلاعات، آشنایی با ایده ها و فرصت های تازه برای بهبود عملکرد فناوری اطلاعات سازمان ها و همچنین برقراری پیوند کاری میان مدیران و پژوهشگران حوزه فناوری اطلاعات کشور اشاره کرد.

در این همایش یکروزه جوایزی در قالب 2 گروه به ترتیب زیر اهداء شد:

 الف) جایزه شرکت های تحول آفرین فناوری اطلاعات؛ این جوایز با اهداف 1- حساس سازی و آگاهی رسانی به بخش حاکمیت و مدیران کشور در خصوص اهمیت فناوری اطلاعات به عنوان یک اهرم تحول آفرین در حوزه های مختلف 2- معرفی سازمان ها و شرکت های تحول آفرین حوزه فناوری اطلاعات به سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی 3- آگاهی رسانی و آموزش متخصصان فناوری اطلاعات برای تغییر در نحوه کاربست فناوری اطلاعات به منظور تحول آفرینی در ابعاد مختلف به برگزیدگان اهداء شد.

ب) جایزه مدیران برتر فناوری اطلاعات (مبفا)؛ این جوایز با اهداف 1- شناسایی مدیران برتر فناوری اطلاعات در سازمان ها 2- افزایش انگیزه جهت ارتقاء توانمندی مدیران فناوری اطلاعات 3- ایجاد فضای رقابتی و پویا بین متخصصان حوزه فناوری اطلاعات 4- آگاه سازی مدیران عالی کشور از نخبگان حوزه فناوری اطلاعات اهداء شد.

در ادامه این همایش پژوهشگاه علوم و فنون اطلاعات ایران (ایرانداک) به عنوان تنها پژوهشگاه وزارت عتف در حوزه فناوری اطلاعات، دستاوردهای برتر در حوزه کاربست فناوری اطلاعات در کشور را نیز معرفی کرد. در این دوره از همایش علاوه بر معرفی دستاوردهای برتر، جایزه فناوری اطلاعات برتر (فاب) در سه سطح طلایی، نقره ای و برنزی به برگزیدگان اهداء گردید.

معرفی محصولات فناورانه و کمک به ایجاد بازار برای آنها، تشویق به توسعه محصولات فناورانه، کمک به تولید و صادرات فناورانه و توجه به ملاحظات فرهنگی و اجتماعی در تولید محصولات فناورانه از اهداف اعطای جوایز ملی فاب است.

ششمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با حمایت های بخش های دولتی ، خصوصی و مراکز دانشگاهی کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در تاریخ 4 دیماه برگزار گردید.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران