به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران،در این نشست محمدرضا مودودی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز برندها تعیین کننده ثروت و جایگاه یک کشور هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 100 برند برتر دنیا 11 درصد کل صادرات جهان را به خود اختصاص دادهاند، سهم ایران از برندسازی جهان را کمتر از 0.3 درصد عنوان کرد.
وی افزود: در دهه شصت میلادی 20 قلم کالا در یک سوپرمارکت وجود داشت اما این رقم امروز بیش از یک میلیون است، در دهه شصت میلادی 400 ایستگاه رادیویی، 6 شبکه تلویزیونی فعالیت اقتصادی و رسانه ای داشتند، اما امروزه با وجود فضای مجازی این رقم به تعداد نفوس روی زمین است.
مودودی در ادامه گفت: در حال حاضر 100 برند برتر دنیا ارزشی معادل 1872 میلیارد دلار و 11 درصد کل صادرات جهان را به خود اختصاص داده است که از این میان، 10 برند اول جهان نزدیک به 42 درصد از کل صد برند برتر را تشکیل میدهد و 5 درصد از کل صادرات دنیا را به خود اختصاص داده است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت سهم ایران از برندسازی با 1.2 درصد از جمعیت، جغرافیا و تولید ناخالص ملی دنیا را کمتر از 0.3 درصد اعلام کرد. این در حالی است که ایران آکنده از ثروت و برکات بی حد و مرز است.
مودودی ادامه داد: وقتی تغییرات بنیانهای اقتصادی را بررسی میکنیم در طول نیم قرن گذشته اقتصاد ایران نزدیک به 6.6 برابر بزرگ شده و در این مدت اقتصاد هند، مالزی و چین به ترتیب 13، 20 و 60 برابر رشد کرده است.
وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان وزن سنگینی از رشد اقتصادی را به دوش میکشند، تصریح کرد: ایران در نیم قرن گذشته رشد شگفت انگیزی در زمینه تولید و صادرات داشته و وابستگی کشور به واردات به گونهای تغییر کرده که بیشتر مواد اولیه وارد میشود.
او در پایان خاطرنشان ساخت: که در طول چهار دهه گذشته صادرات کشور 10 هزار درصد رشد داشته و امروز 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم که رقم آن در حال پیشی گرفتن از صادرات نفتی است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت در دومین مراسم اهدای جایزه ملی برند برتر تجاری کشور که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرپرست سازمان توسعه تجارت و برندهای برتر کشوربرگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 برند برتر دنیا 11 درصد کل صادرات جهان را به خود اختصاص داد هاند، سهم ایران از برندسازی جهان را کمتر از 0.3 درصد عنوان کرد.
در این نشست محمدرضا مودودی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز برندها تعیین کننده ثروت و جایگاه یک کشور هستند، اظهار کرد: در دهه شصت میلادی 20 قلم کالا در یک سوپرمارکت وجود داشت اما این رقم امروز بیش از یک میلیون است.
وی افزود: در دهه شصت میلادی 400 ایستگاه رادیویی، 6 شبکه تلویزیونی فعالیت اقتصادی و رسانهای داشتند، اما امروزه با وجود فضای مجازی این رقم به تعداد نفوس روی زمین است.
مودودی گفت: در حال حاضر 100 برند برتر دنیا ارزشی معادل 1872 میلیارد دلار و 11 درصد کل صادرات جهان را به خود اختصاص داده است که از این میان، 10 برند اول جهان نزدیک به 42 درصد از کل صد برند برتر را تشکیل میدهد و 5 درصد از کل صادرات دنیا را به خود اختصاص داده است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت سهم ایران از برندسازی با 1.2 درصد از جمعیت، جغرافیا و تولید ناخالص ملی دنیا را کمتر از 0.3 درصد اعلام کرد. این در حالی است که ایران آکنده از ثروت و برکات بی حد و مرز است.
مودودی ادامه داد: وقتی تغییرات بنیانهای اقتصادی را بررسی میکنیم در طول نیم قرن گذشته اقتصاد ایران نزدیک به 6.6 برابر بزرگ شده و در این مدت اقتصاد هند، مالزی و چین به ترتیب 13، 20 و 60 برابر رشد کرده است.
وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان وزن سنگینی از رشد اقتصادی را به دوش میکشند، تصریح کرد: ایران در نیم قرن گذشته رشد شگفت انگیزی در زمینه تولید و صادرات داشته و وابستگی کشور به واردات به گونهای تغییر کرده که بیشتر مواد اولیه وارد میشود.
او در پایان خاطرنشان کرد که در طول چهار دهه گذشته صادرات کشور 10 هزار درصد رشد داشته و امروز 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم که رقم آن در حال پیشی گرفتن از صادرات نفتی است.