پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 434106 تاریخ : 1397/10/02-14:39:07
,15,
سال آینده پلتفرم مدیریت و دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان فضایی ایران:

سال آینده پلتفرم مدیریت و دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به تمایل گسترده کاربران برای دسترسی به داده‌ها و اطلاعات ماهواره‌ای از تلاش برای بهره‌برداری از پلتفرم مدیریت و دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر افزود: نیاز کسب و کارهای فضا پایه به داده‌های ماهواره‌ای جهت خلق ارزش افزوده بسیار ضروری است. روش‌های سنتی ارایه داده‌های خام به کاربران دیگر کارایی لازم را ندارد و باعث موازی کاری در دریافت و ذخیره سازی داده‌ها توسط کاربران مختلف می شود.

وی ادامه داد: سازمان فضایی ایران با درک نیاز کاربران و در جهت مهیا کردن مسیری سهل و آسان برای دسترسی کسب و کارها به داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز، توسعه پلتفرم مدیریت دسترسی به داده‌ها و اطلاعات ماهواره‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هم اکنون فاز امکان‌سنجی و طراحی مفهومی در حال انجام است و در تلاش هستیم در سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: پلتفرم مدیریت و دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای، با هدف ارایه سرویس‌ها و داده‌های سنجش از دور در راستای تکمیل زنجیره ارزش زیست بوم این ماهواره‌ها توسعه داده خواهد شد.

براری ارایه سرویس های تخصصی سنجش از دور به سازمان ها و کسب و کارهای فضاپایه و ارایه سرویس های پردازشی به کسب و کارها را از اهداف مهم این طرح برشمرد.

گفتنی است هم اکنون کاربران می‌توانند از طریق پورتال سازمان فضایی ایران به این داده‌ها دسترسی داشته باشند و درخواست های خود را ثبت کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران