پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519745 تاریخ : 1399/06/29-16:06:23
,7,
رکود شدید در بازار طلا/ صنعت طلا و جواهر ورشکست نشده است

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران

رکود شدید در بازار طلا/ صنعت طلا و جواهر ورشکست نشده است

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت بازار طلا را شدیدا راکد اعلام کرد و افزود: بسیاری از مشاغل در دنیا به دلیل مساله کرونا یا در حال ورشکستکی هستند و یا بطور کل شغلشان محو شده است. اما تنها شغلی که توانسته قیمت خود را با شرایط روز سازگار کند فقط طلا بوده، لذا ادعای ورشکستی صنعت طلا را قبول ندارم.

ایوب اکبری­ پور عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت با اشاره به نوسان شدید قیمت­ ها، میزان حباب سکه را یک میلیون و 200 هزار تومان اعلام کرد.

وی وضعیت بازار طلا را شدیدا راکد اعلام کرد و افزود: زمانی که قیمت­ ها نوسان دارد نه خریدار تکلیف خود را میداند و نه فروشنده؛ خریدار و فروشنده بلاتکلیف هستند. یکی از دلایل داد وستد با اطمینان ثبات قیمت ­ها است؛ زمانی که ثبات قیمت وجود نداشته باشد هر دو طرف ممکن است درآن واحد متضرر شوند و یا سود کنند.

اکبری ­پور اظهار کرد: روزانه بین 100 تا 250 هزار تومان در هر مثقال و در هر گرم 20تا 50 هزار تومان نوسان قیمت وجود دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا از اونس جهانی و قیمت ارز نشات می­گیرد، افزود: اونس جهانی با مساله کرونا گره خورده و طبق پیش­بینی ­ها احتمال افزایش آن وجود دارد اما در قسمت داخلی به سیاست ­های اقتصادی بانک مرکزی و دولت برمیگردد.

وی با رد ادعای ورشکستگی صنعت طلا و جواهر گفت: تنها فلز و شغلی که توانسته خود را با شرایط فعلی سازگار کند فقط طلا است. بسیاری از مشاغل در دنیا به دلیل مساله کرونا یا در حال ورشکستکی هستند و یا بطور کل شغلشان محو شده است. اما تنها شغلی که توانسته قیمت خود را با شرایط روز سازگار کند فقط طلا بوده لذا اصلا ادعای ورشکستی صنعت طلا را قبول ندارم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 528
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران