پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447541 تاریخ : 1397/11/09-19:41:38
,17,25,
رویکرد دولت در اقتصاد مقاومتی، درون‌گرایی و برون‌نگری است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

رویکرد دولت در اقتصاد مقاومتی، درون‌گرایی و برون‌نگری است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رویکرد دولت کیفی سازی تولید است، گفت: متناسب با چهار دهه انقلاب تغییرات جدی در سیاست‌گذاری‌ها اتفاق افتاده است، رویکرد ما در اقتصاد مقاومتی درون‌گرایی و برون‌نگری است که به عنوان جهت گیری وزارت خانه مطرح شده لذا رویکرد ما به سمت نوآوری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شاتا، سعید زرندی با اشاره به توسعه کمی واحدهای صنعتی و معدنی افزود: هم اکنون 85 هزار واحد صنعتی دارای مجوز رسمی و پروانه بهره برداری در کشور وجود دارد که40 سال پیش این تعداد 1500 واحد بود و همچنین تعداد معادن فعال کشور از 195 معدن در سال 57 به 6 هزار و 400 معدن افزایش یافته است.

زرندی اضافه کرد: در حال حاضر در تولید فولاد خام دهمین کشور دنیا هستیم و در تولید آهن اسفنجی دومین رتبه را داریم. در تولید مس شانزدهم و در تولید سنگ آهن یازدهمین تولید کننده در جهان هستیم و از نظر ظرفیت تولید خودرو هم چهاردهمین کشور دنیا به شمار می‌رویم.

او ادامه داد: در سال 57 در برابر نیم میلیارد دلار صادرات، 10 میلیارد دلار واردات داشتیم که امسال به 33 میلیارد دلار صادرات در برابر 32 میلیارد دلار واردات رسیده ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حجم تجارت 40 سال پیش 10/9 میلیارد دلار بود که الان به سالانه بالغ بر یکصد میلیارد دلار افزایش یافته است، گفت: به علت برخی فشار‌های سیاسی در دوره‌ای شاهد توسعه نامتوازن در بخش صنعت و معدن در کشور بودیم، اما اکنون در تلاشیم تا به سمت توسعه مبتنی بر آمایش سرزمین حرکت کنیم.

زرندی با اشاره به اینکه رویکرد ما به سمت نوآوری و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است، اظهار کرد: باید تولیداتی داشته باشیم که ارزش افزوده بیشتری برای کشور داشته باشد لذا رویکرد ما بر روی کیفی‌سازی است.

او با اشاره به اینکه باید به سمت توسعه مبتنی بر آمایش سرزمینی حرکت کنیم، ادامه داد: بر اساس برخی از شاخص‌ها ایران جزو کشور‌ها با فارغ التحصیل بالاست به طوری که رتبه سوم مهندسی دنیا را داریم، لذا صنعت را باید رقابت پذیر کنیم و فضایی به وجود آوریم که دائم در معرض ارزیابی باشد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: متناسب با چهار دهه انقلاب تغییرات جدی در سیاست‌گذاری‌ها اتفاق افتاده است، رویکرد ما در اقتصاد مقاومتی درون‌زایی و درون‌نگرایی است که به عنوان جهت گیری وزارت خانه مطرح شده لذا رویکرد ما به سمت نوآوری است.

زرندی در ادامه با اشاره به اینکه استقبال مردم به حوزه صنعت و معدن بالاست، عنوان کرد: در دنیا فرایند توسعه تکنولوژی در کنار صنعت و دانشگاه برنامه ریزی شده است، طرح تاپ در وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده لذا باید فضا را برای توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار ایجاد کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 170
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران