سازمان خصوصی سازی خانه پارسیان ، عبور از رمز عبور خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت یک سرویس خوب؛ سرآغاز پیروزی همراه بانک تمام عیار نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران بیمه تجارت نو موسسه اعتباری کوثر
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
شماره: 310496 تاریخ : 1396/09/17-13:55:32
,16,
رشد 19 درصدی جابجایی مسافران هوایی در کشور

رشد 19 درصدی جابجایی مسافران هوایی در کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع دانشجویان صنعت هواپیمایی با بیان اینکه پارسال جابجایی مسافر در بخش هوایی کشور 19 درصد رشد داشت، گفت: صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی عابدزاده به مناسبت روز جهانی هواپیمایی کشوری و بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان صنعت هواپیمایی افزود: دانشکده هواپیمایی، هویت صنعت حمل و نقل هوایی است و چنانچه این هویت از صنعت گرفته شود در واقع شناسنامه و هویت خود را از بین برده ایم.

وی ادامه داد: دانشکده صنعت هواپیمایی دارای دو بال علمی و حرفه ای گرایی است و باید همزمان با تقویت مباحث علمی، بال حرفه ای خود را تقویت کند.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم که برای علم و دانش هزینه کنیم و اگر سیاست گذاری ما درست باشد آینده خوبی پیش روی صنعت خواهد بود، تصریح کرد: در 4 تا 5 سال اخیر دهها شرکت دانش بنیان تشکیل شده و کارهای بزرگی در این شرکت ها صورت گرفته و خوشبختانه این دانش در حال ورود به صنعت هوایی است.
عابدزاده درباره جذب نیروهای انسانی در حال تحصیل به بازار کار صنعت حمل و نقل هوایی، گفت: بازار داخلی ایران بازاری 50 میلیون نفری است و پاسخگوی دانشجویان فارغ التحصیل رشته های مرتبط با صنعت هوانوردی است.
وی افزود: شبکه داخلی در برخی مسیرها قابلیت افزایش چند برابری را دارد به عنوان مثال مسیر پروازی کیش اکنون به 14 نقطه متصل است و قابلیت اتصال به 50 نقطه هوایی کشور را دارد.
وی با اشاره به رفع برخی موانع پیش رو برای ارتقای صنعت حمل و نقل هوایی خاطرنشان کرد: ساختار اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی در گذشته ساختار بیمار گونه ای بود و اجازه شکوفایی استعدادها را نمی داد اما خوشبختانه با آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی زمینه های سرمایه گذاری واقعی در صنعت فراهم شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در کنار فشار تحریم ها که در طول سال های گذشته در سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیر گذار بود، ما گرفتار بیماری واپسگرایی بودیم و سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به این بخش نداشتند و صنعت هوایی جز صنایع زیان ده به شمار می رفت.
وی اظهار داشت: اما با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در طول 2 سال گذشته، اکنون این بیماری از صنعت خارج شده و به بستر استاندارد بازگشتیم و به طور حتم تحولات شگرفی برای صنعت ایجاد خواهد شد، چرا که تاکنون این ساختار بیمارگونه باعث توقف توسعه صنعت شده بود.
عابدزاده با بیان اینکه صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می کند، افزود: مدل اداره سازمان، خطوط هوایی، فرودگاه ها در حال تغییر است به گونه ای که در سال گذشته شاهد رشد 19 درصدی جابه جایی مسافر در بخش هوایی بودیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:
Memory usage: 173
موج جایزه رو بگیر! رمزت رو فریاد بزن موسسه اعتباری ملل بیمه جامع مجتمع های مسکونی بیمه پارسیان اقشار جدید برخوردار از حمایت های تأمین اجتماعی بانک صنعت و معدن پست بانک ایران بانک خاورمیانه