سازمان خصوصی سازی خانه پارسیان ، عبور از رمز عبور خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت یک سرویس خوب؛ سرآغاز پیروزی همراه بانک تمام عیار بیمه تجارت نو موسسه اعتباری کوثر
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
شماره: 491875 تاریخ : 1398/07/17-16:41:49
,17,
راه اندازی اپلیکیشن راهنمای تجارت/ استقرار کیوسک های نظارت در 31 استان

راه اندازی اپلیکیشن راهنمای تجارت/ استقرار کیوسک های نظارت در 31 استان

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از راه اندازی اپلیکشین راهنمای تجارت در راستای استفاده از ظرفیت های صادرات و واردات کشور های مختلف و همسایه برای ارتقا و توسعه تجار و علاقه مندان حوزه تجارت و بازرگانی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین مدرس خیابانی، امروز(سه شنبه) در نشست با مدیران روابط عمومی بخش های بازرگانی وزارت صمت با اشاره به اهمیت روابط عمومی در دستگاه های ستادی گفت: فضای کشوربا قبل متفاوت شده است، امروز فضای رسانه ای کشور و دنیا به سمتی رفته است که معنای واقعی روابط عمومی اهمیت پیدا کرده است و نه تنها با حراست برابری پیدا می کند بلکه از بسیاری از ارکان دیگر بالاتر است.

او در خطاب به مدیران روابط عمومی حوزه بازرگانی وزارت صنعت گفت: اگر اطلاع رسانی خوب و به موقع انجام نشود شایعات جایگزین اخبار موثق خواهد شد. فضای رسانه ای و فضای عمومی کشور، فارغ از اینکه مدیر ارشد چه دیدگاهی نسبت به رسانه دارد فضای تعاملی است.

مدرس خیابانی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در حوزه بازرگانی به دلیل برخی ابهامات گفت: به دلیل ابهامات جدید در حوزه تمرکز بازرگانی و رسالت و ماموریت هایی که ما در حوزه تنظیم بازار و معیشت مردم داریم و همچنین پرچم های بزرگی که بلند کرده ایم همچون توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه تجارت الکترونیک نیاز به اطلاع رسانی بیشتر احساس می شود. همچنین با اطلاع رسانی می توان اجماع سازی کرد و همچنین مطالبات را به مطالبه عمومی تبدیل کرد.

او ادامه داد: خواسته ها وقتی اطلاع رسانی شود قابل پیگیری است و حلقه های بهتری از خود منتشر و بازخورد بهتری را به همراه خواهد آورد.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه باید در بخش روابط عمومی افرادی که نخبه هستندو مهارت های ارتباطی با مردم دارند در راس قرار بگیرند، توضیح داد:افراد شاغا در روابط عمومی ها باید نقش یک سخنگو برای سازمان را داشته باشند،باید علاقه مند به این حوزه باشند و سواد رسانه ای ومهارت های نگارشی و ارتباطی داشته باشد.

او به مدیران روابط عمومی در ابتدا توصیه کرد که به طور مستقیم پاسخ دستگاه های دیگر که به نوعی به حوزه کاریشان مربوط است را ندهند، چرا که بدترین نوع آفت اطلاع رسانی این است که بحث تخصصی که باید در دور میزها حل شود به رسانه ها کشیده شود واگر قرار است که پاسخ دستگاهی داده شود این وظیفه سخنگوی دولت است.

مدرس خیابانی توضیح داد: درباره موضوعات مهم که دغدغه مردم است باید پاسخگو بباشیم یا آنها را پیشگیری کنیم. ما باید از ظرفیت های مختلف برای پاسخ به مطالبات مردم به کرات استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در بخش دیگری از صحبت هایش خواستار تشکیل واحد ارتباط مردمی در بخش های مختلف شد تا به این وسیله مطالبات مردم پی گیری و اطلاع رسانی شود.

مدرس خیابانی همچین از راه اندازی اپلیکشین راهنمای تجارت در آینده نزدیک خبرداد که در آن تمامی پتانسیل های کشورهای همسایه و اطلاعات ویزای کالایی ، پتانسیل صادرات و همچنین پتانسیل های واردات کشور های دیگر و رقبا در این اپلکیشن آورده شود.

وی همچنین از استقرار کیوسک های نظارت و رسیدگی به شکایات مردم در حوزه تجارت در 31 استان خبرداد.

مدرس خیابانی خواستار بروزرسانی سایت های بخش مختلف حوزه تجارت و بازرگانی و همچنین تهیه مرام نامه و شیوه نامه برای روابط عمومی ها در حوزه تجارت و بازرگانی شد.

یادآور می شود، در پایان این نشست هریک از مدیران روابط عمومی حوزه بازرگانی وزارت صمت به بیان دیدگاه و فعالیت ها خود پرداختند.



ارسال به دوستان با استفاده از:
Memory usage: 235
موج جایزه رو بگیر! رمزت رو فریاد بزن موسسه اعتباری ملل بیمه جامع مجتمع های مسکونی بیمه پارسیان اقشار جدید برخوردار از حمایت های تأمین اجتماعی بانک صنعت و معدن پست بانک ایران بانک خاورمیانه