پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445029 تاریخ : 1397/10/15-18:45:33
,17,7,21,
دلار زیر10هزار تومان و مدیریت بازار ارز مدنظر دولت است

دلار زیر10هزار تومان و مدیریت بازار ارز مدنظر دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، معتقد است که مدیریت بازار ارز در دست دولت بوده و ارز زیر 10 هزار تومانی نیز مدنظر دولت است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر، گفت: روند کنونی نرخ ارز عادی است، چراکه در پایان هر سال میلادی و ابتدای هر سال جدید قیمت ارز به دلیل افزایش تقاضا قیمت ارز بالا رفته و این روند کاملا طبیعی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، افزود: نرخ ارز در مدت اخیر روند نزولی به خود گرفته و دولت و بانک مرکزی نیز در بازار و تنظیم آن دخالت کردند که براین اساس بازار ارز ثبات و حتی روند کاهشی یافت.

مردم در دام سوداگران بازار ارز نمی افتند

وی با بیان اینکه افزایش تقاضای مسافرت و ایجاد جو روانی در ابتدای سال میلادی قیمت ارز را افزایش داد، ادامه داد: پس از اینکه روزهای پایانی سال 2018 و ابتدای سال 2019 سپری شد، ارز قیمت واقعی خود را یافته و روند کاهشی را طی کرد.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه مدیریت بازار ارز دست دولت است، تاکید کرد: زمانی که دولت در بازار ارز دخالت می کند نتیجه آن را می بیند، البته مردم هوشیار نیز شده و دیگر در دام سوداگران بازار ارز نمی افتند.

قیمت ارز روند کاهشی یافته است

وی با بیان اینکه برخی مردم در دام سوداگری افتاده و ضرر و زیان متحمل شدند، افزد: در حال حاضر با توجه به توصیه های اقتصادی دولت دلالان و سوداگران دیگر نتوانستند اقدامی برای ایجاد التهابات در بازار ارز انجام دهند و علی رغم اینکه سوداگران در هفته های اخیر وارد این بازار شدند، اما چون حضور دولت پررنگ تر از دلالان بود نقش سوداگران محو شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید ثبات قیمتی در کشور وجود داشته باشد تا بتوان تصمیم گیری اقتصادی کرد، تصریح کرد: قیمت ارز روند کاهشی یافته و آنچه که در خصوص قیمت ارز در حال حاضر مدنظر دولت بوده قیمت ارز زیر 10 هزار تومان بوده که البته قیمت واقعی و بدون حباب ارز 7 هزار تومانی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران