جشنواره 5 ستاره بانک گردشگری در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517373 تاریخ : 1399/05/15-13:08:25
,17,
دریافت 22 هزار گزارش و شکایت پیرامون کالا و خدمات در تیرماه امسال

رییس سازمان حمایت اعلام کرد:

دریافت 22 هزار گزارش و شکایت پیرامون کالا و خدمات در تیرماه امسال

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بیان کرد: در تیر ماه سال جاری 21 هزار و 906 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

به گزارش بانک و صنعت، عباس تابش در خصوص شکایات واصله به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در تیر ماه سال 1399 اضافه کرد: از این تعداد شکایات، 18 هزار و 779 فقره (86 درصد) مربوط به کالا و 3 هزار و 127 فقره (14درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت های واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و مشاورین املاک است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب می باشد، تصریح کرد: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 14 هزار و 264 فقره (65درصد) تلفنی، 3 هزار و 906 فقره (18درصد) حضوری و 3 هزار و 736 فقره (17 درصد ) کتبی بوده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 6 هزار و 312 فقره (29 درصد) متخلف و 8 هزار و 808 فقره (40 درصد) غیر متخلف شناخته شده و 6 هزار و 786 فقره (31 درصد) تحت بررسی می باشند.

رسیدگی و پاسخگویی کامل به 69 درصد از شکایات دریافتی

تابش ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی طی تیر ماه سال جاری، 69 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و31 درصد بدلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.

وی در پایان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند 747 فقره با برآورد ارزش 59 میلیارد و 414 میلیون و 77 هزار و 72 ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران