صدور کدبورسی و احراز هویت سجام خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت همراه بانک تمام عیار
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 514440 تاریخ : 1399/03/26-09:08:40
,15,
خدشه به اعتماد مردم، جریمه سنگین اپراتورها!

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد

خدشه به اعتماد مردم، جریمه سنگین اپراتورها!

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افشای داده های کاربران در برخی اپراتورها تاکید کرد: مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر آن را از دست بدهد، دیگر چیزی ندارد.

به گزارش بانک و صنعت، از ابتدای سال جاری اخباری از نشت اطلاعات کاربران سازمان ها و اپلیکیشن ها شنیده شد و مرکز ماهر نیز در بیانیه ای در رابطه با روند افشا داده های سازمان ها و کسب وکارها در فضای مجازی، با اعلام این نکته که ارتقای هر سیستمی، از جمله امنیت و حفاظت از داده های شهروندان نیازمند دریافت بازخوردها و تصحیح آن سیستم است، تاکید کرد «مسوولیت پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی هر دستگاه، بر عهده بالاترین مقام آن دستگاه خواهد بود.»

اما آخرین خبر از جدیدترین موارد مربوط به نشت اطلاعات به نشت اطلاعات 5.5 میلیون مشترک اپراتور رایتل مربوط بود که حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- همان زمان درباره آن اظهار کرد: گزارش ها نشان می دهد اطلاعات لورفته متعلق به چهار سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده ی مشترکین است و باید برخورد مسئولانه ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

البته پس از آن رایتل در بیانیه ای اعلام کرد: مشترکین رایتل بزرگترین سرمایه ما هستند و همچنین حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است.

در این راستا فلاح جوشقانی با بیان اینکه به این اپراتور اخطار داده شده است، گفت: ما از شنبه گذشته به رایتل اخطار دادیم و آنها طبق پروانه 10 روز وقت دارند که به ما پاسخ بدهند. نهادهای مسوول هم در حال بررسی موضوع هستند و نتایج را اعلام می کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جریمه ای که برای موارد افشای داده در نظر گرفته شده، اظهار کرد: اگر طبق آنچه که در پروانه اپراتورها وجود دارد، تخلفی محرز شود، متخلف جریمه نقدی هم می شود. ولی اینکه اعتماد عمومی یک اپراتور خدشه وارد شود، جریمه سنگین تری است.

فلاح جوشقانی در پاسخ به اینکه حفاظت از داده های شخصی در اپراتورها چقدر جدی گرفته می شود؟ گفت: آنها تمام توانشان را می گذارند که این موضوعات تکرار نشود، اما در این مورد باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده، اگر قصوری بوده، باید بررسی شود و با آن برخورد خواهد شد. اما مهمترین سرمایه یک اپراتور، اعتماد عمومی و اعتماد مشترکان است و اگر این را از دست بدهد دیگر چیزی ندارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 147
نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران