جشنواره 5 ستاره بانک گردشگری در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 515409 تاریخ : 1399/04/15-10:21:56
,17,
حجم ترانزیت امسال 30 درصد کاهش می یابد

مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک:

حجم ترانزیت امسال 30 درصد کاهش می یابد

مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت حجم ترانزیت کشور امسال 30 درصد کاهش می یابد، گفت: اگر امروز به وضعیت این بیمار رسیدگی نشود باید فاتحه ترانزیت را خواند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اتاق بازرگانی تهران، مصطفی آیتی، مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران در نشست کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران گفت: در فضای فعلی، عده ای که ترانزیت را نمی شناسند و الفبای منافع ملی را نمی دانند به رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در توسعه و تسهیل ترانزیت و تاکید اسناد بالادستی در توسعه ترانزیت، برخلاف جهت ترانزیت حرکت می کنند که قابل پذیرش نیست.

وی با تاکید بر این نکته که ترانزیت حال و هوای خوبی را تجربه نمی کند و بیمار است افزود: ترانزیت بیمار است و اگر امروز به وضعیت این بیمار رسیدگی نشود و اجازه داده شود جریانات مشکوک و نادانی که در حال ضربه زدن به ترانزیت هستند به کار خود ادامه دهند، باید فاتحه ترانزیت را خواند. بنابراین اگر کسی نداند که با این هجمه ها مسیر ترانزیت جمهوری اسلامی ایران در حال محو شدن است یا نادان است و یا اگر به این مساله آگاه بوده و اقدامی نمی کند بر خلاف منافع ملی گام بر می دارد.

این مقام مسئول افزود: با یک نگاه کلی به حجم ترانزیتی مشاهده می شود که حجم ترانزیت با 26 درصد کاهش به هفت میلیون و 150 هزار تن در سال 98 رسیده است. حجم ترانزیت در سال 1399 در خوشبینانه ترین حالت 30 درصد کاهش پیدا می کند که این کاهش از وجود اشکالات مختلفی در ترانزیت خبر می دهد و باید آسیب شناسی دقیق صورت گیرد.

آیتی ادامه داد: همواره سه اصل بهبود فضای کسب و کار، کاهش بوروکراسی و کاهش توقف، رویکرد اصلی گمرک بوده است و هر نوع توقف در بخش دولتی به عنوان یک گلوگاه فساد قلمداد می شود. وظیفه بخش دولتی چابک کردن و کوتاه کردن بروکراسی است و هر اقدامی در خارج از این مسیر به منزله فساد است و این باید مطالبه بخش خصوصی از دولت باشد و بخش دولتی موظف به انجام آن است. آیا طبقه بندی شرکت های حمل و نقل و ندادن حق بیمه به شرکت های سابقه دار کار درستی است؟



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران