جشنواره 5 ستاره بانک گردشگری در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446473 تاریخ : 1397/10/30-14:28:11
,14,22,
توسعه گردشگری یزد از دستاوردهای انقلاب است

مدیر کل میراث فرهنگی یزد:

توسعه گردشگری یزد از دستاوردهای انقلاب است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به تلاش برای رونق گردشگری این استان علی‎‎رغم تاثیر نوسانات سیاسی ناشی از نقض ظالمانه برجام در سال جاری، توسعه گردشگری یزد را از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان میراث فرهنگی، سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با تبریک فرارسیدن ایام بزرگداشت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب، به نقش انقلاب در توسعه‌ زیرساخت‌ های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: «افزایش تعداد هتل ‌ها و مهمان ‌سراهایی که تا قبل از پیروزی انقلاب در استان بسیار محدود بود از دستاوردهای چهار دهه عمر پربرکت انقلاب محسوب می‌شود.»

او افزود: «هر چند یزد به دلیل داشتن بافتی پایدار، تاریخی و جهانی، شهری گردشگری در کشورمان تلقی می‎‎شود اما نسبت به شهرهای پر رونق و باسابقه‎‎ گردشگری مانند اصفهان و شیراز، در زمینه توسعه اماکن اقامتی طی این چهار دهه توسعه بسیار خوبی داشته است و رشد قابل توجه تعداد مراکز اقامتی و تخت ‌های گردشگری نسبت به  شهرهای مذکور را برای سال‎‎های آتی پیش بینی می‌کنیم.»

او اشتغالزایی و توسعه‌ گردشگری استان یزد را نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: «هرچند در اولین خیابان‌کشی ‌های شهر یزد که در دوران پهلوی اتفاق افتاد، علی‌رغم مقابله مردم فرهنگ‌ دوست بخش زیادی از بناهای تاریخی یزد تخریب شد و در سال‌های ابتدایی انقلاب نیز برخی تخریب‌ ها در این حوزه را شاهد بودیم ولی در سال‌ های بعد تاکنون دولتمردان و مردم به ارزش‌های این آثار آگاه ‌تر و برای حفاظت آنها سرمایه‌گذاری‌ های خوبی داشته که این نیز از برکات انقلاب اسلامی بوده است.»

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به رشد گردشگران خارجی استان یزد پس از انقلاب و به ویژه طی دهه 90 اشاره و اظهار کرد: «تعداد گردشگران خارجی که طی سنوات 90 تا 96 به استان یزد سفر کرده‎‎اند، به ترتیب 9 هزار، 12 هزار، 25 هزار، 60 هزار، 65 هزار، 135 هزار و 160 هزار نفر بوده است.»

او اضافه کرد: «هر چند تعداد گردشگران خارجی استان در سه ماهه دوم امسال به علت نوسانات سیاسی متاثر از نقص ظالمانه‎ برجام به شدت کاهش داشت اما در سه ماهه سوم به مراتب وضعیت بهتر از قبل شده است ولی با این وجود پیش‌بینی می‌شود که امسال تعداد گردشگران خارجی کمتر را نسبت به سال پیش در استان شاهد باشیم.»

این مسئول برخی اقدامات این اداره کل در زمینه رونق گردشگری استان را موثر دانست و گفت: «برخی اقدامات که در زمره برنامه ‌های کوتاه مدت جذب گردشگران از سوی اداره کل میراث فرهنگی انجام شد، رشد ضریب اشغال تخت‎‎ های اقامتی استان از 30 درصد در سه ماه دوم امسال به 80 درصد در سه ماهه سوم به دنبال داشته است که عمده‌ترین این فعالیت ‌ها شامل برگزاری جشنواره‌ های مختلف گردشگری بوده است‌.»

فاطمی در این مورد به برگزاری جشنواره‌ های زردک اردکان، قورمه‌ی مهریز، انار تفت، زعفران بهاباد، مجسمه‌ها‌ی شنی و خرمای بافق و کلوخ رشکوئیه از ابتدای سالجاری تاکنون اشاره کرد و افزود: «البته جشنواره‌های متنوع دیگری را نیز تا پایان سال جاری و همچنین اوائل آغاز سال آینده در دستور کار داریم که امیدواریم با برگزاری آنها شاهد جذب گردشگران بیشتری به استان باشیم.»

او در نظر گرفتن تخفیفات و امتیازاتی برای سفر و اقامت کارکنان سازمان‌ های طرف قرارداد این اداره کل را نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش ضریب اشغال تخت‎‎ هتل ‎‎ها و اقامتگاه‎‎ های استان عنوان کرد.

فاطمی بر اهمیت نقش رسانه‌ ها و فضای مجازی در ایجاد و حفظ شاکله‌ یزد در نگاه گردشگران تاکید کرد و گفت: «خبرهای خوب فعالان رسانه‎‎ای و فضای مجازی می‌توانند نقش مهمی در ایجاد چهره‌ی مناسبی برای گردشگران یزد داشته باشد، از این رو از فعالان این حوزه خواستار ایجاد تصاویری مثبت از یزد در نگاه گردشگران هستیم.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 194
نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران