پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 592864 تاریخ : 1400/10/19-17:43:21
,13,
تضمین اعتبار محصولات کشاورزی کشور با دستگاه سورتر هوشمند

تضمین اعتبار محصولات کشاورزی کشور با دستگاه سورتر هوشمند

محققان یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت دستگاه سورتر هوشمندی شدند که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و با رعایت استانداردهای حوزه غذایی محصولات را تفکیک و دسته بندی کرده و اعتبار تولیدات صنعت کشاورزی را تضمین می کند.

به گزارش بانک و صنعت، مهندس محمدرضا فرحناک، مدیرعامل این شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی با اشاره به مسیر آغاز فعالیت شرکت، درباره ساخت محصولات متنوع افزود: شرکت ما طی چهار سال گذشته به طور اختصاصی بر روی محصول سورتر کار کرده است.

وی با بیان این که محصول سورتر جزو صنایع تبدیلی است، اظهار کرد: در صنایع تبدیلی، محصولی که به مرحله قیمت گذاری رسیده است، با کمک دستگاهی به دو بخش ارزشمندتر و بخش با ارزش کمتر تقسیم می شود. در واقع با یک تبدیل و فرآیند ساده، ارزش افزوده ای به کالا اضافه می شود و در نهایت آورده بیشتری برای تولیدکننده ایجاد خواهد شد.

فرحناک در تشریح ارزش پیشنهادی محصول سورتر گفت: افزایش کیفیت، تناژ و سرعت از مشخصه های محصول سورتر است. با استفاده از این محصول می توان استانداردهای غذایی را تضمین کرد و از زیر سؤال رفتن اعتبار تولید صنعت کشاورزی کشور جلوگیری کرد.

وی مزیت شرکت های دانش بنیان را ایجاد یک دانش خاص و تمرکز بر آن دانست و خاطرنشان کرد: طراحی و تولید دستگاه سورتر را با تمرکز بر پسته به عنوان محصول مخصوص ایران آغاز کردیم. در این دستگاه از هوش مصنوعی برای تفکیک و دسته بندی این دانه استفاده می شود.

وی با بیان این که دستگاه سورتر قابلیت استفاده برای محصولات دیگر را نیز دارد، تصریح کرد: با استفاده از دستگاه سورتر، می توان فرآیند تفکیک و دسته بندی را دقیق تر و هوشمندانه تر انجام داد. ارائه خدمات مناسب به تولیدکننده و قیمت رقابتی از دیگر مزایای این دستگاه است.

فرحناک، بازار سورترهای هوشمند را یک بازار جدید دانست و گفت: این محصول در حال رشد بوده و به تازگی به بازار شناسانده شده است. خلق بازار جدیدی برای سورترهای هوشمند، تعیین میزان سهم از بازار این محصول را دشوار کرده است.

وی در تکمیل سخنان خود به سورترهای معمولی اشاره کرد و افزود: فرآیند و خروجی سورترهای رنگی موجود در بازار، با دستگاه سورتر هوشمند متفاوت است. سورترهای معمولی بر اساس رنگ و یا یک مشخصه ساده، تفکیک و دسته بندی می کند. اما سورترهای هوشمند شرکت ما با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، محصولات را برای تفکیک و دسته بندی تایید می کند.

فرحناک با تأکید بر این نکته که تکنولوژی های جدید، باید برای مشتریان شرح داده شوند تا احساس نیاز در آن ها بیدار شده و متوجه اهمیت محصول شوند، گفت: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و خشکبار و فعالان در حوزه سورتینگ دانه ها از مشتریان سورتر هوشمند محسوب می شوند. قرار گرفتن این دانش در کنار صنعت کشاورزی می تواند به یک هم افزایی بزرگ منجر شود.

فرحناک با اشاره به تنوع در تولید انواع دستگاه های سورتر گفت: در حال حاضر سورتر پسته به تجاری سازی رسیده و در بازار در دسترس است.

وی دریافت ایده اولیه طراحی و تولید سورتر پسته از سمت بازار را یک اتفاق خوب دانست و خاطرنشان کرد: همراهی یکی از تولیدکنندگان پسته در این مسیر، به شناسایی بهتر نیاز بازار، داشتن رشد ارگانیک برای شرکت و خلق هم افزایی منجر شد.

فرحناک از وجود چالش های متعدد به خصوص در مسیر رشد کسب و کار یاد کرد و افزود: چالش های مسیر رشد کسب و کار، از جنس نیاز شرکت برای رشد است. نیاز به سرمایه، نیروی انسانی، نیاز به ایجاد بازار و تأمین فضای کار از جمله این چالش هاست.

وی استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را یک حمایت دانست و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با ایفای نقش تسهیل گری و در اختیار قرار دادن فضای کارگاهی به رشد شرکت کمک کرده است.

فرحناک در توضیح چشم انداز و هدف این شرکت، گفت: بسیاری از محصولات تولیدی کشور به صورت خام فروخته می شود. کمک به بخش های دیگر صنایع و خلق ارزش افزوده برای محصولات تولید شده در کشور از طریق دانش در اختیار شرکت از جمله اهدافی است که برای تحقق آن می کوشیم. این یک بازی «برد – برد» برای کشور و صاحبان دانش در کشور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران