در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 576471 تاریخ : 1400/01/16-18:28:56
,10034,
تشکیل 2000 پرونده تخلف در روزهای ابتدایی 1400

تشکیل 2000 پرونده تخلف در روزهای ابتدایی 1400

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی روزهای ابتدایی سال 1400 نزدیک به 2000 پرونده تخلف صنفی درتشکیل شده است.

به گزارش بانک و صنعت: از مجموع بازرسی ها در بخش کالا و خدمات، بیشترین بازرسی بر کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، روغن و شکر متمرکز بوده است.

همچنین از مجموعه بازرسی های انجام شده از ابتدای امسال و در جریان طرح نظارتی ویژه نوروز، 3566 واحد متخلف توسط بازرسان در سراسر کشور شناسایی شدند که که از این تعداد 32 پرونده مربوط به کالاهای قاچاق مکشوفه است.
در این میان از مجموع پرونده های تشکیل شده طی این مدت 1893 پرونده به تعزیرات حکومتی استان ها ارسال و 1663 پرونده نیز در حال آماده سازی برای ارسال به تعزیرات حکومتی است.
تداوم طرح تشدید نظارت بر بازار تا 20 فروردین
طبق اعلام سازمان حمایت طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید که با هدف حفظ تعادل در عرضه و تقاضای کالا و خدمات و تنظیم بازار از نیمه بهمن ماه آغاز شده بود، تا تاریخ 20 فروردین 1400 ادامه دارد.
کاهش 7 درصدی شکایات مردمی در سال 1399
همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت، در سال گذشته (1399) حدود 240 هزار و 42 فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده و مجموع شکایات دریافتی در سال 1399 نسبت به سال 1398 (257 هزار و 548 فقره) کاهش 7 درصدی داشته است. از مجموعه شکایات دریافت شده 236 هزار و 870 فقره معادل 98 درصد قابل پیگیری و 3172 فقره معادل 2 درصد غیر قابل پیگیری بوده است.
در این میان از مجموع شکایات رسیدگی شده 83 هزار و 804 فقره معادل 35 درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و 127 هزار و 774 فقره معادل 53 درصد منجر به عدم احراز تخلف و 28 هزار و 464 فقره معادل 12 درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.
بیشترین شکایات مربوط به نان و تعمیر خودرو
از این تعداد شکایات، 210 هزار و 221 فقره معادل 87 درصد مربوط به کالا و 29 هزار و 821 فقره معادل 13 درصد مربوط به خدمات بوده است. بیشترین شکایت دریافت شده نیز در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 183
نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران