پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444893 تاریخ : 1397/10/14-16:26:39
,15,
تشریح توسعه یکساله زیرساخت های ارتباطی از زبان وزیر ارتباطات

تشریح توسعه یکساله زیرساخت های ارتباطی از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دستاوردهای یکساله در زمینه زیرساخت های ارتباطی به کاهش قیمت خدمات، افزایش کیفیت، بهبود ترافیک مصرف، ارایه خدمات ابری، توسعه هسته شبکه ملی اطلاعات و گسترش لایه دسترسی به اینترنت نسل سوم اشاره کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدجواد آذری جهرمی امروز (جمعه) در رشته توئیتی با سوال مشترک «در یک سال اخیر برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات چه پیشرفت هایی صورت گرفته است؟» به دستاوردهای مختلف در حوزه فناوری ارتباطی اشاره کرد.

وی درباره کاهش قیمت خدمات نوشت: هر چند خدمات دولت به شرکت های اینترنتی با کاهش متوسط 40 درصدی قیمت مواجه بود، در 2 ماه اخیر رشد متوسط 7 تا 12 درصدی در تعرفه خدمات بخش خصوصی را شاهد بوده‌ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کیفیت خدمات توضیح داد: آمارهای وزارت ارتباطات رشد 100درصدی در بهبود شاخص های کیفی را نمایش می‌دهد و نظارت مردم محور را می ‌توان از سایت http://latency.ir دید. 
وی در مورد منشا ترافیک مصرفی کاربران نیز نموداری منتشر کرد که بر پایه آن، نرخ رشد ترافیک اینترنت داخلی در آذر 97 نسبت به شهریور 96، 317 درصد و نرخ رشد ترافیک بین الملل در همین مدت زمان 55 درصد بود. 
آذری جهرمی درباره توسعه لایه خدمات نرم افزاری سه نمودار درباره رشد محتوا و خدمات پهن باند داخلی شامل پخش زنده تلویزیون و «وی.او.دی» یا سرویس درخواستی ویدئو، تعداد برنامه های موبایل تولید شده در سال های مختلف و نمودار تجمعی تولید برنامه های موبایل از سال 92 تا 97 منتشر کرد. 
بر این اساس ترافیک وی.او.دی از شهریور 96 تا مهر 97 رشد بیش از 300 درصدی و تماشای زنده تلویزیون از طریق شبکه در همین مدت زمان افزایش بیش از 100 درصدی را نشان می دهد. نمودار تعداد برنامه های تولیدشده نشان می دهد 482 برنامه در سال 1392 و 114 هزار و 90 برنامه در سال 97 برای موبایل تولید شد. 
افزون بر این نمودار تجمعی تعداد برنامه های موبایل از سال 92 تا آبان 97 از صفر به 200 هزار رسید. 
به نوشته عضو کابینه دوازدهم در حوزه خدمات ابری نیز 600 مرکز میزبانی محتوا و خدمات داخلی در مراکز داده عمومی را در بهمن ماه 95، بر عهده داشت که در آبان 97، تا 6600 بیشتر شد. 
در حوزه توسعه هسته شبکه ملی اطلاعات نیز درباره توسعه زیرساخت فیبرنوری بین استانی نموداری منتشر شده است که بر اساس آن، میزان کیلومتر فیبر نوری استانی راه اندازی شده از 66 هزار و 381 در آذر 96 به 68 هزار و 920 در آذر 97 رسید. 
آذری جهرمی در مورد توسعه لایه دسترسی نیز با انتشار نمودار دیگری توضیح داد: تعداد شهرهای زیرپوشش دسترسی پهن باند نسل سوم از یک هزار و 57 شهر در شهریور 96 به یک هزار و 242 شهر در شهریور 97 افزایش یافت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران