پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444879 تاریخ : 1397/10/14-13:37:20
,17,4,
تداوم چاپ اسکناس 500 یورویی توسط بانک‌های مرکزی آلمان و اتریش

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد:

تداوم چاپ اسکناس 500 یورویی توسط بانک‌های مرکزی آلمان و اتریش

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که بانک‌های مرکزی آلمان و اتریش، به دلایل محاسباتی به چاپ اسکناس های 500 یورویی تا ماه آوریل سال 2019 میلادی، ادامه خواهند داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که فقط بانک های مرکزی آلمان و اتریش، اسکناس های 500 یورویی را تا بیست و ششم آوریل سال جاری میلادی چاپ خواهند کرد؛ در حالی که 17 بانک مرکزی دیگر اروپا، چاپ این اسکناس را تا بیست و هفتم ماه جاری میلادی متوقف خواهند کرد.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی اروپا، «دویچه بوندس بانک» آلمان و «اویستریچیشه نشنال بانک» اتریش به دلایل محاسباتی خود چاپ این اسکناس‌ها را ادامه خواهند داد.

همچنین برنامه ریزی برای توقف چاپ اسکناس های 500 یورویی در می سال 2016 میلادی توسط بانک مرکزی اروپا، در راستای نگرانی این نهاد پولی به منظور استفاده از این اسکناس‌ها برای تسهیل در فعالیت‌های غیر قانونی اتخاذ شد.  

بر همین اساس، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که دارندگان اسکناس های 500 یورویی این اطمینان را داشته باشند که این اسکناس ها همچنان پول قانونی باقی خواهند ماند و در فعالیت های تجاری و پرداخت ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بر پایه این گزارش، اسکناس های 500 یورویی به عنوان یکی از باارزش‌ترین اسکناس های جهان شناخته می شوند و بر اساس آمار بانک مرکزی اروپا، در حال حاضر تقریبا 521 میلیون اسکناس 500 یورویی در چرخه پولی جهان قرار دارد و این اسکناس ها بیش از 20 درصد از مجموع ارزش اسکناس های یورو را تشکیل می دهند؛ در حالی که کمتر از 2.5 درصد از مجموع اسکناس های یورو را به خود اختصاص می دهند.

اسکناس های 500 یورویی آخرین بار در سال 2014 میلادی چاپ شدند و به تدریج از آن زمان به بعد توسط بانک ها در چرخه پولی قرار گرفتند. در حال حاضر در برخی از پولشویی ها و فعالیت های غیر قانونی در اروپا رد پای استفاده از این اسکناس ها دیده شده است و اسکناس های 500 یورویی معمولا در دست افراد معمولی دیده نمی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران