از جیب آینده صدور کدبورسی و احراز هویت سجام خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت همراه بانک تمام عیار
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516748 تاریخ : 1399/05/05-17:14:03
,15,
بی توجهی اپراتورها به اخطارهای تنظیم مقررات و سازمان حمایت

بی توجهی اپراتورها به اخطارهای تنظیم مقررات و سازمان حمایت

تاکنون باگذشت 23 روز از ابلاغ بازگشت بسته های خارج شده پرکاربرد از دسترس کاربران ؛ اپراتورها همچنان به اخطارها بی توجه هستند.

13 تیرماه امسال بود که اپراتورهای تلفن همراه کشور بسته های اینترنتی پرکاربرد میان کاربران را دسترس خارج کردند. این کار با موجی از اعتراضات کاربران در فضای مجازی مواجه شد و مقامات مربوطه را به واکنش واداشت.

حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد بالابردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف بوده و برخورد قانونی با اپراتورها آغاز شده است.

همچین محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بازگشت بسته های پرکاربرد به اپراتورها مهلت 10 روزه داد. این مهلت 10 روزه نیز به پایان رسید و اپراتورها بدون هیچ واکنشی به رویه خود ادامه دادند.

از این رو فلاح جوشقانی از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به اپراتورها خبر داد و گفت: جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف صورت گرفته است و در صورت استمرار این مساله، قطعا روال های دیگر را در پیش خواهیم گرفت. تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، مصوبه های قانونی است که می توانیم با استناد به آن ها تخلفات را پیگیری کنیم.

در ادامه این واکنش ها سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز از اپراتورها خواست ظرف 24 ساعت نحوه فروش به لحاظ شکلی و قیمت بسته های اینترنت را به روال قبل برگردانند؛ اما این اپراتورها تاکنون هیچ توجهی به اخطارها نکرده اند.

تاکنون باگذشت 23 روز از این ابلاغ و خارج شدن بسته های پرکاربرد از دسترس کاربران ؛ اپراتورها همچنان به اخطارها بی توجه هستند.

در این میان قطبی مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت در خصوص مهلت این سازمان به اپراتورهای تلفن همراه گفت: سازمان حمایت اخطاریه ای به اپراتورها داد و اپراتورها به دنبال این هستند تا پول ها را برگردانند. لذا باید اسناد و مدارک برسد و سازمان حمایت با راستی آزمایی مشخص کند که آیا اپراتورها اقدامی در این خصوص انجام داده اند یا خیر؟!

وی افزود: این راستی آزمایی طی یک تا دو روز انجام نمی شود؛ این امر مهلتی می خواهد تا اپراتورها حساب کتابشان را انجام دهند و در مقابل نیز مهلتی می خواهند تا سازمان حمایت بررسی کند تا این کار انجام شده است یا خیر. لذا اگر مشکلی پیش نیاید، این امر تا پایان هفته دیگر انجام می شود.

سیده فرزانه هندی /.

اخبار مرتبط




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 193
طرح آرامش اپلیکیشن پرداخت صاپ پست بانک ایران