تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311824 تاریخ : 1396/09/30-11:57:00
,15,
بیشترین مزیت فضای مجازی سرعت ترویج در آن است

وزیر ارتباطات:

بیشترین مزیت فضای مجازی سرعت ترویج در آن است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین مزیت فضای مجازی را سرعت ترویج آن دانست و گفت: باید از فضای مجازی برای ترویج حرف حق استفاده کنیم و : امیدوارم بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری در به کارگیری ظرفیت‌های فضای مجازی برای ترویج معارف دینی و اسلامی را هرچه سریعتر اجرایی کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، امروز (پنجشنبه) محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس نماز و فضای مجازی در بندرعباس، خصوصیت مهم فضای مجازی را سرعت انتشار آن دانست و گفت: بیشترین استفاده از فضای مجازی، ترویج است که هم حق و هم باطل را منتشر می کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این مورد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند از این فضای ترویجی برای ترویج حرف حق استفاده کنیم و ذائقه امروز مردم چیزی است که حضرت علی علیه السلام فرموده اند خیرالکلام قل ودل یعنی کوتاه و با معنی سخن باید گفت.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه نحوه ارایه مطلب، جامعه مخاطب را پیدا می کند، اظهار کرد: یکی در ذهنش مطالب مثبت و پایه اول خوبی قرار گرفته و دیگری پایه اولیه نامناسبی در ذهنش است و آن پیام و خبری که در فضای مجازی مخابره می کنیم اتصال می دهد آن واقعیتی های ذهنی را و هر کسی برداشت خود را از آن می کند. 
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور تصریح کرد: اصولا امروزه پیام مخابره شده، اصل مطلب نیست بلکه نقشه ذهنی اتصال واقعیتها ذهنی افراد به یکدیگر است که این واقعیت های ذهنی افراد از مدارس، خانواده، دانشگاه ها و حوزه ها و ... می آید.
وی با بیان اینکه تغییر ادبیات ارایه مطلب را مذموم ندانیم، افزود: با یک عکس، فتو تیتر یا ویدئو می‌توان به شبهات پاسخ دهیم البته باید موضع فعالانه داشته باشیم و فقط به فکر دفاع کردن در مقابل شبهات نباشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه حرفی که می زنیم باید خودمان به آن عمل کنیم، گفت: کسی که در این فضا می‌خواهد کار کند لازمه اولیه اش ارتباط با خدا است و خودمان را فراموش نکنیم و عملکرد خودمان را در نظر بگیریم.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه خودم و همه همکارانم را به نماز اول وقت توصیه کردم، اظهار کرد: اگر قلبمان در هنگام اذان تپید، حرفمان برای ترویج نماز اثر خواهد کرد و فضای مجازی نیز آن را منتقل خواهد کرد.
عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری در به کارگیری ظرفیت‌های فضای مجازی برای ترویج معارف دینی و اسلامی را هرچه سریعتر اجرایی کنیم.
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با بیان اینکه باید حرف جالب را بزنیم تا آن پیام واقعی نماز را برساند، اظهارکرد: البته وقتی ما یک نقشه ای را ارایه می کنیم مردم نگاه می کند که ما چقدر به آن پای بند هستیم و از چه مرجعی صادر می شود و آیا از دل برآمده که بر دل بنشیند یا خیر.
وی به آمار یکی از دستگاه های امنیتی که از پایش فضای مجازی بدست آمده بود اشاره کرد و افزود: بنابر آن آمار مطالب مرتبط با ترویج دین در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چیزی حدود 5 درصد است و جالب است مطالب مرتبط با مفاسد اجتماعی و مطالب غیراخلاقی و ضد دین نیز همین حدود 5 درصد است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وقتی تاثیر و ماندگاری مطالب را بررسی کرده بودند که یک مطلب غیراخلاقی چه میزان مورد اقبال قرار گرفته و به چه میزان پخش شده است، آمار بسیار قابل توجه است بطوریکه مثلا متن دعای فرج و صلوات خاصه امام رضا علیه السلام شاید در آن مدت حدود 20 میلیون بار دیده شده بود ولی بازدید بالاتر از یک میلیون را در مطالب غیراخلاقی آن گزارش ندیدم.
آذری جهرمی در مورد آمار و ارقام ارایه شده در گزارش اظهار کرد: معناش این نیست که محتوای غیراخلاقی تولید نمی شود بلکه بدین معناست که بستر لازم برای مطالب مناسب جامعه را داریم و اقبال مردم به آن مطالب بیشتر است.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه خیلی از دشمنان در زمان های بسیار متمادی و نه فقط در زمان جمهوری اسلامی تلاش کردند که دین را از بین ببرند، تصریح کرد: در سال های اخیر دشمنان ما به قصد براندازی شبیه خون فرهنگی را آغاز کردند و از هر ابزاری هم توانستند استفاده کردند و یک روز از ویدیو، یک روز از ماهواره و امروز هم از فضای مجازی استفاده می کنند چراکه در دشمنی دشمنانمان که شکی وجود ندارد اما سوال اینجاست که آیا سال به سال در جمعیت افرادی که به سمت پیاده روی اربعین می روند کاسته می شود یا افزوده می شود؟ و یا سال به سال اقبال مردم به مراسم شب های قدر بیشتر می شود یا کمتر می شود.
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با بیان اینکه اگر این هنر را داشته باشیم که نقشه را درست منتقل کنیم و با عمل ما نیز بخواند، قطعا در فضای مجازی موفق هستیم، خاطرنشان کرد: شاید جوانان ما امروز حوصله و وقت کمتب داشته باشند و توجه نکنند و کمتر پای یک منبر یک ساعته بنشینند اما تاثیر یک موشن گرافی، فتوتیتر یا تصاویر پس زمینه به شدت تکان دهنده است که این یعنی هنر که برای ترویج نماز باید از  این هنر استفاده کنیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 174
بانک سپه ، نخستین بانک ایرانی نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال طرح آرامش پست بانک ایران