پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448652 تاریخ : 1397/11/23-10:45:12
,17,
بخشی از سرمایه های صنعت بیمه به سمت تولید سوق پیدا کند

زرندی پیشنهاد داد:

بخشی از سرمایه های صنعت بیمه به سمت تولید سوق پیدا کند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نقش صنعت بیمه در نظام تامین مالی در اقتصاد بسیار مهم است و باید تلاش کنیم بخشی از سرمایه های موجود در این بخش را به طرف تولید سوق دهیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید زرندی گفت: در برنامه ششم از بیمه مرکزی خواسته شده است، استفاده از منابع این بخش در راستای تامین مالی پایدار در اقتصاد ملی انجام شود.

وی گفت: درحال آنکه با توجه به ساختار مالکیت موسسات بیمه و وابستگی آنها به بانکها، بخش از منابع موسسات بیمه ای، درسپرده گذاری بانکی می باشد لذا پیشنهاد وزارت صنعت،معدن و تجارت ریال تعیین سقف برای سپرده گذاری منابع مالی موسسات بیمه نزد بانک ها و موسسات اعتباری کشور است تا بخش بیشتری از منابع تجهیز شده، با اطمینان بیشتر صرف تامین مالی بخش های مولد اقتصاد کشور شوند.
معاون طرح و برنامه تاکید کرد: در دنیا بخش سرمایه گذاری شرکت های بیمه به اندازه ای قوی است که عمده هزینه عملیاتی شرکتهای بیمه از محل درآمدهای سرمایه گذاری تامین می شود و از زاویه بخش تولید نیز، شرکتهای بیمه جزء اصلی ترین تامین کنندگان مالی پروژه های بزرگ و بلندمدت اقتصادی محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: ساختار سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه باید تغییر کند تا بیمه ها ترغیب شوند، بصورت حرفه ای به سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در حوزه های مولد تولیدی ورود کنند.
معاون طرح و برنامه خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمادگی تعامل کامل با شرکت های بیمه و معرفی پروژههای سودآور و اولویت دار برای سرمایه گذاری مستقیم را دارد.
زرندی گفت: پروژه های مذکورمی توانند در قالب مشارکت در ساخت (پروژه های دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالا)، جذب منابع جهت سرمایه در گردش و همچنین جذب منابع در راستای توسعه، بازسازی و نوسازی و سایر انواع سرمایه گذاری های مستقیم به عنوان طرف سرمایه پذیر شرکت های بیمه باشند.
وی در پایان تاکید کرد: رویکرد جدید ما، استفاده از ابزارهای جدید تامین مالی برای تولید است و به دنبال استفاده از همه ظرفیتهای اقتصادی همچون، بورس، بیمه و... باشیم که البته این امر مستلزم فرهنگ سازی در فعالان صنعتی نیز می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران