پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445566 تاریخ : 1397/10/21-18:17:18
,17,15,
ایده هاب، جذب سرمایه گذار و مشاوره مالی برای استارت آپ ها

ایده هاب، جذب سرمایه گذار و مشاوره مالی برای استارت آپ ها

مدیر توسعه کسب و کار ایده هاب: ایده هاب بعنوان سیستم در آمدی برای استارت آپ ها، زمانی که جذب سرمایه می کند براساس ولیوشنی (ارزشی) که استارت آپ دارد بین 3 الی 6 درصد از سهام استارت آپ گرفته می شود و زمانی که سرمایه گذاری به اتمام برسد با استارت اپ ها بعنوان آرم مشاوره همراه بوده و در مراحل بعد برایشان جذب سرمایه می کنیم.

به گزارش بانک و صنعت ، کیمیا صالحی مدیر توسعه کسب و کار ایده هاب در مصاحبه با خبرنگار بانک و صنعت در خصوص دستاوردها و نوع کار ایده هاب گفت: یک پلتفرم سرمایه گذاری است که از آبان ماه سال جاری به دلیل قانونی شدن در فرابورس، تامین مالی جمعی برمبنای سهام را آغاز کرده.

وی با اشاره به استارت آپ های «آستین، پیاده، فرش باکس» اظهار کرد: از آبان ماه تا امروز برای این سه استارت آپ چهار میلیارد و نیم پول از سرمایه گذاران خرد و کلان جمع آوری شده است.

صالحی با تاکید براینکه ایده هاب مشاوره مالی برای استارت آپ ها است، افزود: زمانی که فرآیند سرمایه گذاری به اتمام برسد، بعنوان یک پارتنر استراتژیک با استارت آپ تا روز آخر می مانیم.

مدیر توسعه کسب و کار ایده هاب با بیان اینکه استارت آپ ابتدا مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: زمانی که استارت آپ در ارزیابی ها موفق و آماده جذب سرمایه شد، ایده هاب قیمت گذاری و بیزنس را آغاز می کند و بعد روی پلتفرم ایده هاب بعنوان کمپین نمایش داده می شود.

طبق گفته صالحی آفر در یک ماه اول به صورت خصوصی برای سرمایه گذاران کلان، صندوق های جسورانه و سرمایه گذاران از گروه های مختلف نمایش داده می شود.

وی در ادامه گفت: 70 درصد جذب سرمایه در این قسمت جذب شده و بعد از اتمام آفر خصوصی به سرمایه گذاران خرد معرفی می شود.

مدیر توسعه کسب و کار ایده هاب اظهار کرد: برای اولین بار در ایران با سرمایه گذاری 5، 10 و 15 میلیون می توان سهام دار یک استارت آپ بود.

صالحی در پاسخ به این پرسش که استارت آپ ها به چه صورت می توانند به ایده هاب بپیوندد؟ گفت: استارت آپ ها می توانند از طریق وب سایت در قسمت استارت آپ فرم مورد نظر را تکمیل و سپس در خواست خود را بنویسند.

وی افزود: با آن ها جلسه اولیه مشاوره گذاشته و با بیزنس و مدل استارت آپ آشنا می شویم و زمانی که حس شود استارت آپ امادگی لازم را دارد، با آن ها جلسات بیشتری گذاشته می شود.

مدیر توسعه کسب و کار ایده هاب در ادامه اظهار کرد: اگر استارت آپی به مرحله مورد نظر نرسد وارد فانل ایده هاب شامل مشاوره، بیزنس و قیمت گذاری نمی شود، لذا فقط می تواند سرویس مشاوره را دریافت کند.

صالحی افزود: با آمادگی استارت آپ فانل آغاز می شود، قیمت گذاری دو ماه زمان می برد که بین مشاوران مالی کانادایی و ایرانی انجام می شود.

مدیر توسعه کسب و کار ایده هاب در خصوص جذب سرمایه و سرمایه گذار گفت: از اسفند ماه سال گذشته شرکت آغاز به کار کرد و در طول این مدت بیشتر فعالیت ها شبکه سازی بین سرمایه گذاران بود و در حال حاضر یک شبکه بسیار خوب سرمایه گذاری پیدا کردیم.

وی افزود: به تازگی با صندوق فیروزه که در اصل نهاد مالی است پارتنر شده و شبکه بسیار خوب سرمایه گذاری هستیم.

صالحی با بیان اینکه سرمایه گذاران کلانی که روی وب سایت ثبت نام و از طریق ایده هاب روی استارت آپ ها سرمایه گذاری کنند وارد باشگاه مشتریان می شوند، گفت: در اصل باشگاه مشتریان پرتفوی استارت آپ هایی است که ما با آن ها کار کردیم.

وی افزود: ایده هاب بعنوان سیستم در آمدی برای استارت آپ ها، زمانی که جذب سرمایه می کند براساس ارزشی (ولیوشنی) که استارت آپ دارد بین 3 الی 6 درصد از سهام استارت آپ گرفته می شود و زمانی که سرمایه گذاری به اتمام برسد با استارت اپ ها بعنوان آرم مشاوره همراه بوده و در مراحل بعد برایشان جذب سرمایه می کنیم.

مدیر توسعه کسب و کار ایده هاب گفت: از سه تا شش درصدی که از استارت آپ ها گرفته می شود مقداری از آن به باشگاه مشتریان ریخته می شود. 

وی با اشاره به سه استارت آپ «آستین، پیاده و فرش باکس» اظهار کرد: آستین یک پلت فرم آنلاین شاپ در زمینه مد و لباس با طراح های مختلف ایرانی کار می کند، روی ارزش 10 میلیارد، یک میلیارد و نیم نیاز به سرمایه داشت که موفق به جذب سرمایه شد.

صالحی افزود: پیاده روی ارزش یازده میلیارد به دنبال سه میلیارد جذب سرمایه است، همچنین فرش باکس به دنبال یک میلیارد جذب سرمایه و سرمایه گذار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 386
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران