سازمان خصوصی سازی طرح اعتباری نوید پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت یک سرویس خوب؛ سرآغاز پیروزی همراه بانک تمام عیار بیمه تجارت نو موسسه اعتباری کوثر
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
شماره: 449840 تاریخ : 1397/12/06-10:35:29
,21,
اقرار کارشناس فنی؛ تحت فشار مجوز فعالیت فرودگاه یاسوج را صادر کردم

سقوط هواپیمای تهران-یاسوج, پرونده‌ای همچنان مفتوح؛

اقرار کارشناس فنی؛ تحت فشار مجوز فعالیت فرودگاه یاسوج را صادر کردم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که جانمایی فرودگاه یاسوج به هیچ وجه درست و کارشناسی نبوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ولی داداشی عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به تداوم بررسی پرونده سقوط هواپیمای تهران – یاسوج در کمیسیون اصل90، گفت: تاکنون چندین جلسه برای بررسی حادثه مذکور برگزار شد و در این میان از مدیران و مسئولان مربوطه برای ارائه گزارش دعوت و در نهایت گزارش نهایی این حادثه توسط اعضای کمیسیون تدوین شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آخرین نشست کمیسیون اصل نود مجلس برای بررسی پرونده سقوط هواپیمای تهران – یاسوج هفته گذشته با مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

نقش قصور فنی و کارشناسی در سقوط هواپیمای تهران – یاسوج

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته از دلایل و ابعاد سقوط هواپیمای تهران – یاسوج مشخص شده که برخی قصورهای عملکردی در حوزه فنی صورت گرفته است که تمام این مسائل در گزارش نهایی کمیسیون اصل 90 آورده خواهد شد.

موقعیت جغرافیایی فرودگاه یکی از عوامل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج

داداشی یکی از عوامل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج را موقعیت جغرافیایی فرودگاه یاسوج دانست و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که جانمایی فرودگاه یاسوج به هیچ وجه درست و کارشناسی نبوده است.

اقرار کارشناس فنی؛ تحت فشار مجوز فعالیت فرودگاه یاسوج را صادر کردم

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حتی در بحث احداث فرودگاه یاسوج این مسئله توسط کارشناس فنی این پروژه که وظیفه تأیید نهایی آن را داشت، اعلام شد که زیر فشار مجبور به تأیید نهایی پروژه فرودگاه یاسوج شده است.

وی تصریح کرد: کارشناس فنی مربوطه اعلام کرد که منطقه فرودگاه یاسوج به هیچ وجه برای احداث چنین فرودگاهی مناسب نبوده است.

بررسی حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج در نشست کمیسیون اصل 90

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: در هفته های آینده نشست دیگری در این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه و کارشناسان برای بررسی بیشتر ابعاد حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج برگزار خواهد شد و پس از آن گزارش نهایی به صحن علنی مجلس ارائه می شود.

لازم به ذکر است که پرواز هواپیمایی آسمان از مبدأ تهران به مقصد یاسوج در روز یک‌شنبه 29 بهمن96 بعد از 50 دقیقه پرواز در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد.

 

پس از وقوع حادثه، تحلیل ها درباره دلایل سقوط هواپیما مطرح شد، به طوری که سازمان هواپیمایی اشتباه خلبان را عامل اصلی سقوط معرفی کرد، اما از طرف دیگر اعضای کمیسیون اصل نودم مجلس و دادسرای امور جنایی تهران علت اصلی وقوع حادثه را مؤثر نبودن یخ‌زدایی مناسب بال در هواپیمای ATRو نامناسب بودن این هواپیما برای شرایط جوی منطقه? پروازی معرفی کردند، اما مجلس هنوز به دنبال شفاف سازی دلایل بروز این حادثه است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:
Memory usage: 213
موج جایزه رو بگیر! رمزت رو فریاد بزن موسسه اعتباری ملل بیمه جامع مجتمع های مسکونی بیمه پارسیان اقشار جدید برخوردار از حمایت های تأمین اجتماعی بانک صنعت و معدن پست بانک ایران بانک خاورمیانه