پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444281 تاریخ : 1397/10/06-16:59:52
,11,
آغاز عملیات اجرایی مترو پردیس در سال 98

طاهرخانی اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی مترو پردیس در سال 98

معاون وزیر راه و شهرسازی فروش عرصه واحدهای مسکن مهر را امکان بعدی تبیین شده لایحه بودجه سال آتی دانست و گفت: طبق تبصره 8 این قانون امکان واریز هزینه دریافتی از محل فروش عرصه واحدهای مسکونی به حساب شرکت عمران شهرهای جدید با هدف هزینه در امور تکمیلی مسکن مهر دیده شده است که به نظر ظرفیت مناسبی برای اتمام این سایت مسکن مهر تا پایان سال 98 به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس با بیان اینکه شرکت عمران یک مجموعه هلدینگ با 18 شرکت تابعه بوده و وظیفه اصلی آن شکل دادن به توسعه شهری برنامه‌ریزی شده در سطح کشور است گفت: ماموریت اصلی ما ایجاد شهرهای جدید و ساماندهی و مدیریت حوزه شهرک‌سازی در سطح کشور است که در حال حاضر اتمام مسکن مهر برای ما در اولویت قرار دارد. خوشبختانه با حمایت‌ها و اتفاقات خوبی که در بحث لایحه بودجه سال آتی به وقوع پیوسته روزهای خوبی را برای مسکن مهر پیش‌بینی می‌کنیم.

طاهرخانی در ادامه به اشاره به بحث اختصاص قیر برای سایت‌های مسکن مهر گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده این مشکل نیز تا حد زیادی برطرف شده و همچنین شرایط تجهیز منابع از محل افزایش سرمایه بانک مسکن در بودجه لحاظ شده است.

وی ادامه داد: همچنین در لایحه سال آتی امکان به رهن گذاشتن اراضی شرکت در بانک وموسسات مالی برای فراهم کردن شرایط پیشبرد پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر به دست آمده که نوید خوبی را برای آینده این پروژه‌ها به ما می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول مجوز قانونی پیش‌بینی شده در تبصره 8 این قانون امکان استفاده از منابع داخلی برای عملیات محوطه‌سازی و آماده سازی پروژه‌ها را به ما خواهد داد که این امر نیز اتفاق خوشایندی به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی فروش عرصه واحدهای مسکن مهر را امکان بعدی تبیین شده لایحه بودجه سال آتی دانست و گفت: طبق تبصره 8 این قانون امکان واریز هزینه دریافتی از محل فروش عرصه واحدهای مسکونی به حساب شرکت عمران شهرهای جدید با هدف هزینه در امور تکمیلی مسکن مهر دیده شده است که به نظر ظرفیت مناسبی برای اتمام این سایت مسکن مهر تا پایان سال 98 به شمار می‌رود.

طاهرخانی با بیان اینکه سایت مسکن مهر پردیس آخرین پروژه آغاز شده در این حوزه طی دولت نهم و دهم بوده است گفت: این سایت در سال 91 با ظرفیت 82 هزار واحد مسکونی در شرایط بحران اقتصادی آغاز شد و در سال 97 نیز با شرایط خاص دیگری مبنی بر افزایش قیمت‌ها روبرو شد که همگی باعث کندی روند ساخت پروژه‌ها شد.

وی با تاکید براینکه با توجه به حجم بارگذاری پردیس این پروژه از مقیاس یک طرح مسکن سازی عبور کرده و به یک پروژه شهرسازی تبدیل شده است گفت: وقتی ساخت بیش از 80 هزار  واحد در یک منطقه برنامه‌ریزی می‌شود ما با جمعیت بالای 270 تا 280 هزار نفر روبرو خواهیم بود که این امر نیز با مشکلات بسیاری مواجه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نوع توپوگرافی و مکان یابی پردیس را یکی دیگر از مشکلات این طرح جدید اعلام کرد و گفت: این مسئله شرایط شهرسازی پردیس را با سایر شهرهای جدید متفاوت کرده و کار را برای ما سخت کرده است. به طور مثال ما در پردیس مجبور به ساخت 57 کیلومتر دیوار حائل تنها در یکی از سایت‌ها بودیم که علاوه بر هزینه بالا، زمان طولانی را برای اجرای پروژه‌ها می‌طلبد.

طاهرخانی همچنین با اشاره به مشکلات موجود در تامین زیرساخت‌ها و دسترسی‌های شهر جدید پردیس نیز بیان کرد: خوشبختانه امروز موفق به انجام تمامی زیرساخت‌های لازم برای ورود خدمات به سایت‌ها شده‌ایم که خود موضوع چشمگیری محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع خاص اجتماعی که در این حوزه وجود دارد وعده‌ای است که ما به مردم داده‌ایم و در مقابل انتظاراتی که آن‌ها از ما خواهند داشت. مردم با توجه به شرایط ثبت نام اولیه مسکن مهر از ما انتظاراتی دارند که این موارد پروژه پردیس را از شرایط معمولی خارج کرده و آن را به یک پروژه خاص تبدیل کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسکن مهر به دلیل برخورداری از یک دامنه گسترده از مخاطبان و متقاضیان علاوه بر این یک پروژه عمرانی محسوب می‌شود بعد اجتماعی بسیار بالایی دارد گفت: در این مرحله اتمام سایت مسکن مهر برای ما در اولویت قرار داشته و اولویت بعدی طبق برنامه ابلاغی وزیر راه و شهرسازی به رئیس‌جمهوری ساخت 200 هزار واحد مسکونی است که بخشی از آن در شهرهای جدید آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ساخت پروژه مترو شهرهای جدید به کلانشهرها را اولویت بعدی این شرکت اعلام کرد و گفت: خوشبختانه مترو شهر جدید هشتگرد پیشروترین پروژه قطار برقی ما در شهرهای جدید است که امید داریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

به گفته وی متروی تهران - پردیس در لایحه بودجه سال آتی دیده شده و عملیات اجرایی آن قطعا در سال 98 آغاز خواهد شد که در صورت بهره‌برداری تحول عمده‌ای در رفت و آمد مردم این منطقه ایجاد خواهد کردچراکه آزادراه فعلی پاسخگوی نیاز تردد مردم در بین تهران و پردیس نخواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران