در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517816 تاریخ : 1399/05/25-11:49:50
,11,
اعتبار 6000 میلیارد تومانی برای راه آهن رشت- آستارا

معاون وزیر راه اعلام کرد:

اعتبار 6000 میلیارد تومانی برای راه آهن رشت- آستارا

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از برآورد 6000 میلیارد تومانی پروژه ریلی رشت- آستارا به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب خبر داد و گفت: این پروژه گرچه ردیف ملی برایش در بازه زمانی پنج ساله تعریف شده، اما نمی توان سالانه حدود 1200 میلیارد تومان برای آن متصور بود و قطعا از سایر منابع مانند فاینانس و سرمایه گذاری خارجی باید بخشی از آن را تامین کرد.

به گزارش بانک و صنعت، خیرالله خادمی درباره ی پروژه تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب و حلقه مفقوده آن گفت: محدوده بارانداز ریلی آستارا تا رشت حدود 165 کیلومتر طول دارد که نزدیک به 6000 میلیارد تومان برای آن در سال گذشته برآورد اعتبار صورت گرفته است که حدود 2000 میلیارد تومان آن به تملک اراضی و حدود 4000 میلیارد تومان به اجرای پروژه اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: زمان بندی اجرای این پروژه ریلی پنج ساله است که می تواند حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب را تکمیل کرده و تحول بزرگی در حمل و نقل کالا در کل دنیا به ویژه ارتباط خلیج فارس با روسیه، آسیای میانه و اروپا ایجاد کند که البته اگر میزان تورم و افزایش قیمت های سالانه را حساب کنیم درصدی به این مبلغ اضافه خواهد شد، اما نمی توان با وجود تعریف شدن ردیف ملی برای آن، تامین اعتبار آن را از منابع داخلی متصور بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا از کم و کیف توافق روسیه با ایران برای سرمایه گذاری در تکمیل این خط ریلی اطلاع دارید؟ اعلام کرد: از جزییات این توافق خبری ندارم اما برای اجرای این پروژه ردیف ملی تعریف شده که ابتدا و در سال های گذشته اعتبار خط ریلی قزوین – رشت تامین شد که سال گذشته این بخش از طرح افتتاح شد و تقریبا یکی از سخت ترین پروژه های مهندسی را که عبور از البرز بود در قالب این پروژه انجام دادیم.

خادمی ادامه داد: با وجود این که سالانه حدود 1200 میلیارد تومان البته بدون احتساب میزان تورم و افزایش قیمت در سنوات آتی برای اجرای این پروژه تصویب شده است، نمی توان تامین آن را به صورت کامل از منابع داخلی متصور بود و قطعا باید بخشی از این منابع به صورت فاینانس و سرمایه گذاری تامین شود، بنابراین اگر روس ها بخواهند در این پروژه سرمایه گذاری کنند از آن استقبال می کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در این پروژه نیز از ریل ملی استفاده می شود و تامین آن در داخل امکان پذیر است؟ اظهار کرد: برنامه ما این است که در تمام پروژه ها نیاز ریلی مان را از تولید داخل و از طریق شرکت ذوب آهن تامین کنیم و در پروژه های بزرگتری مانند خط راه آهن چابهار – زاهدان که حدود 600 کیلومتر طول دارد از ریل ملی استفاده کرده ایم و این اتفاق در همه پروژه های ریلی ادامه پیدا می کند، چرا که برنامه ای برای واردات ریل نداریم و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبات دولت حمایت تولید داخل را در راستای منافع ملی و اشتغالزایی داخلی در دستور کار خود قرار داده ایم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 174
نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران