پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445229 تاریخ : 1397/10/17-16:39:00
,21,
اصلاح نحوه محاسبه حق بیمه پیمانکاران و تولیدکنندگان اجراکننده قانون

فولادگرمطرح کرد:

اصلاح نحوه محاسبه حق بیمه پیمانکاران و تولیدکنندگان اجراکننده قانون

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه ارجاعات لایحه بودجه سال 98 به کمیسیون بررسی و تصویب شد، گفت: نحوه محاسبه حق بیمه پیمانکاران و تولیدکنندگان اجراکننده قانون استفاده حداکثری از توان تولید اصلاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون متبوعش، گفت: موارد ارجاعی طرح استفاده حداکثری از توان تولید و حمایت از کالای ایرانی از صحن به کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت؛ اگر با موادی از قانون در صحن علنی مجلس موافقت نشود این مواد یا با رای نمایندگان حذف می‌شود یا باید با پیشنهادات اصلاح شود در غیر این صورت به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 7 مورد از قانون استفاده حداکثری از توان تولید در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی اصلاح شد، افزود: براساس قانون، مناطق آزاد از اجرای قانون استفاده حداکثری از توان تولید مستثنی شده است چراکه در این مناطق پروژه‌ها با منابع غیردولتی و سرمایه گذارهای خارجی اجرایی می‌شود اما در جلسه روز گذشته بر اجرای قانون مذکور در مناطق ویژه اقتصادی تاکید شد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: در ماده 5 قانون استفاده حداکثری از توان تولید و خدماتی موارد خاص مستثنی شدن از این قانون ذکر شده است به طور مثال در صورتی که در مناطق ویژه اقتصادی سرمایه‌گذارهای خارجی صورت گیرد یا همه پروژه فایناس شود مشروط بر موافقت شورای اقتصاد پروژه از اجرای قانون مذکور مستثنی می‌شود.

اصلاح نحوه محاسبه حق بیمه پیمانکاران و تولیدکنندگان اجراکننده قانون استفاده حداکثری از توان تولید

وی با بیان اینکه همچنین اصلاحاتی بر روش انجام رتبه‌بندی پیمانکاران انجام گرفت، اظهار کرد: از آنجایی که ماده 11 قانون استفاده از توان داخلی حذف شد مقرر گردید تبصره ماده 12 که در مورد نحوه محاسبه حق بیمه پیمانکاران و تولیدکنندگان اجراکننده این قانون و مربوط به ماده11 است نیز اصلاح شود که این مهم در جلسه روز گذشته محقق شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: معافیت مالیاتی شرکت هایی که در بخش خصوصی و تعاونی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی همکاری کرده و کارهای پژوهشی انجام می‌دهند نیز مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحی به منظور رفع مغایرت با برنامه‌های توسعه ای انجام گرفت.

تصویب ارجاعات لایحه بودجه سال 98 به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

وی همچنین در تشریح نشست امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، گفت: ارجاعات لایحه بودجه سال 98 به کمیسیون بررسی و تصویب و گزارش کمیسیون درباره بندها و تبصره‌های ارجاعی تهیه شد.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس خاطرنشان کرد: تبصره های ارجاعی به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در حوزه اصل 44 قانون اساسی و  تولید داخل و فضای کسب و کار بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران