پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444279 تاریخ : 1397/10/06-16:53:33
,17,21,
ارز پس از تعطیلات ژانویه کاهش می یابد

زارع مطرح کرد:

ارز پس از تعطیلات ژانویه کاهش می یابد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که در مجموع وضعیت درآمدهای ارزی و ذخایر کشور در حال حاضر مناسب است و قیمت ارز پس از تعطیلات ژانویه کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رحیم زارع به نوسانات قیمتی ارز در روزهای اخیر، گفت: در شرایط کنونی در ابتدای سال میلادی 2019 قرار داریم و در این شرایط تقاضا اندکی افزایش یافته و سبب نوسانات کنونی ارز شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: با اقدامات بانک مرکزی و تصمیمات اتخاذ شده توسط تیم اقتصادی دولت که به اندازه نیاز ارز به بازار  تزریق می شود قیمت ارز افزایش چندان  نمی یابد و قطعا پس از ژانویه قیمت ارز مجددا کاهش می یابد.

قیمت واقعی ارز بیشتر از 8 هزار تومان نیست

وی با بیان اینکه کشور عراق و برخی کشورهای دیگر از تحریم های آمریکا معاف شده اند، ادامه داد: در شرایط کنونی در نقل و انتقال پول با این کشورها مشکلی وجود ندارد و اگر ارز صادرکنندگان نیز به صورت یورو یا دلار به کشور وارد شود در آینده قیمت ارز کاهش چشمگیری می یابد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قیمت واقعی ارز بیشتر از 8 هزار تومان نبوده و مابقی حباب است، لذا پس از تعطیلات ژانویه قیمت ارز کاهشی می شود.

میزان فروش نفت ایران تاکنون با کاهش قابل توجهی روبرو نشده است

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضا قیمت ارز را مشخص می کند، افزود: نباید به ارز به عنوان سرمایه گذاری و یا ارزش پول نگریست، چراکه با این اقدام اثر تورمی در معیشت مردم ایجاد شده و موضوع احتکار کالاها به وجود می آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در مجموع وضعیت درآمدهای ارزی و ذخایر کشور در حال حاضر مناسب است، تصریح کرد: میزان فروش نفت ایران تاکنون با کاهش قابل توجهی روبرو نشده است، بنابراین می توان عنوان کرد قیمت فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی و آغاز سال نوی میلادی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 311
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران