سازمان خصوصی سازی طرح اعتباری نوید پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت یک سرویس خوب؛ سرآغاز پیروزی همراه بانک تمام عیار بیمه تجارت نو موسسه اعتباری کوثر
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
شماره: 449853 تاریخ : 1397/12/06-11:36:47
,17,21,
اخذ عوارض بالا از مسافران در مدت زمان محدود راهکار بازگشت سرمایه آزادراه تهران-شمال

هزینه 60 میلیاردی برای ساخت یک کیلومتر آزادراه تهران-شمال؛

اخذ عوارض بالا از مسافران در مدت زمان محدود راهکار بازگشت سرمایه آزادراه تهران-شمال

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از راه کارها، وضع عوارض بالا از مسافران و خودروهای عبوری در مدت زمان محدود است که در شرایط کنونی در قطعه چهار آزادراه تهران-شمال چنین رویکردی حاکم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ورود دادستان مازندران به پرونده عوارض قطعه چهار آزادراه تهران-شمال، گفت: پروژه آزادراه تهران شمال در بازه زمانی دو دهه اخیر با اعتبارات بسیار بالایی اجرایی و عملیاتی شد و در شرایط کنونی قطعه پایانی این آزادراه به زیر بار ترافیکی رفته است.

هزینه 60 میلیاردی برای ساخت یک کیلومتر آزادراه تهران-شمال

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش های ارائه شده، برای هر کیلومتر آزادراه تهران-شمال حدود 60 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، این در حالی است که به طور معمول برای ساخت یک کیلومتر آزادراه حدود10 میلیارد تومان هزینه می شود.

وی گفت: حال با توجه به سرمایه گذاری سنگین در اجرای آزادراه تهران- شمال، باید شیوه درستی را برای بازگشت سرمایه به دست سرمایه گذار انتخاب شود.

اخذ عوارض بالا از مسافران؛ یکی از راه کارهای بازگشت سرمایه

علوی گفت: یکی از راه کارها، وضع عوارض بالا از مسافران و خودروهای عبوری در مدت زمان محدود است که در شرایط کنونی در قطعه چهار آزادراه تهران-شمال چنین رویکردی حاکم است.

دریافت عوارض پایین از مسافران در مدت زمان طولانی مطلوب است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از راه کارها، دریافت عوارض پایین از مسافران در مدت زمان طولانی است که در این شرایط روند بازگشت سرمایه بسیار کند و طولانی خواهد بود و عملا سرمایه گذاران راغب به این نوع رویکرد نیستند.

سرمایه گذاران باید به منافع خود دست یابند/دولت در جهت کاهش فشار بر مسافران قدم بردارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من با توجه به میزان سرمایه گذاری در پروژه آزادراه تهران-شمال، اخذ عوارض از خودروها به میزان نسبتا بالا می تواند منطقی باشد،  زیرا در هر صورت سرمایه گذاران باید به منافع خود دست یابند، البته در این مسیر دولت می تواند با ارائه اعتبارات مناسب در جهت کاهش فشار بر مسافران قدم بردارد.

25 کیلومتر از آزادراه تهران شمال در قطعه چهارم زیر بار ترافیک قرار دارد و به ازای تردد هر خودرو اعم از سواری تا خودرو سنگین نرخ هایی بین 60 هزار ریال تا 300 هزار ریال دریافت می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:
Memory usage: 158
موج جایزه رو بگیر! رمزت رو فریاد بزن موسسه اعتباری ملل بیمه جامع مجتمع های مسکونی بیمه پارسیان اقشار جدید برخوردار از حمایت های تأمین اجتماعی بانک صنعت و معدن پست بانک ایران بانک خاورمیانه