جشنواره 5 ستاره بانک گردشگری در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم تعهدی به ضمانت ملل بانک پارسیان خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446407 تاریخ : 1397/10/29-18:26:50
,17,11,22,
اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه‌آهن جنوب/ افزایش سرعت قطارها تا 160 کیلومتر

در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی اعلام شد:

اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه‌آهن جنوب/ افزایش سرعت قطارها تا 160 کیلومتر

در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، اداره کل راه‌آهن جنوب از اتمام کارهای مطالعاتی مسیرهای جدید، اهواز – ایذه – اصفهان، خرمشهر – شلمچه – بصره و بندر امام– شادگان – خرمشهر، مسجد سلیمان- شوشتر- اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه‌آهن جنوب با اعلام این مطلب گفت: راه‌اندازی این خطوط اثرات مثبتی در توسعه حمل و نقل ریلی کشور داشته و ساخت این خطوط در دستور کار راه‌آهن قرار دارد.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی سایت تعمیرات واگن در ایستگاه اهواز، احداث دپو تعمیرات لکوموتیو در ایستگاه اهواز، استفاده از جدیدترین سیستم‌های الکتریکی جهت افزایش سرعت و ایمنی و برنامه‌ریزی سیر قطارها از جلمه اقداماتی است که برای رسیدن به این هدف انجام شده است، افزود: این اداره کل خدمت‌رسانی بهتر به مسافران، تجهیز ایستگاه‌ها، افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر و ... را برای افزایش رضایت و توسعه حمل و نقل ریلی در این استان در دستور کار خود قرار داده است.

درویش زاده در ادامه با اشاره به دستاوردهای راه‌آهن جنوب در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، گفت: این اداره کل پس از جنگ تحمیلی ضمن بازسازی کامل خطوط و مقاوم‌سازی پل‌های مسیر راه‌آهن جنوب، ایستگاه‌های خرمشهر و ماهشهر را احداث کرد.

وی افزود: اداره کل راه‌آهن جنوب پس از جنگ تحمیلی تنها در فاصله زمانی 100 روز خط اهواز- خرمشهر را به طور کامل بازسازی و به منظور افزایش ایمنی تردد قطارها گذرگاه‌های هم‌سطح را به غیر هم‌سطح تبدیل کرد.

مدیر کل راه‌آهن جنوب همچنین با یادآوری اینکه دوخطه کردن مسیر اهواز – بندرامام خمینی و اهواز – اندیمشک از جمله دستاوردهای دیگر این اداره کل پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: همچنین افزایش سرعت حرکت قطارها تا 140 و 160 کیلومتر در ساعت، تغییر ساختار ناوگان مسافری از درجه دو به یک، تخصیص یک رام قطار پنج ستاره فدک و حذف قطارهای بی‌کیفیت از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام‌گرفته است.

درویش زاده در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب ناوگان حمل و نقل حومه‌ای در این منطقه راه‌اندازی و بهینه‌سازی شد، گفت: اکنون 14 رام قطار ریل بأس در داخل استان با یازده واگن دوطرفه و شش دیزل زیمنس کار جابجایی مسافر را درون استان انجام می‌دهند.

وی همچنین با تأکید بر این که این اداره کل در این مدت تردد قطارهای باری را از سطح شهر به بیرون از آن منتقل کرد، افزود: به همین منظور ایستگاه جدید نظامیه و خط کمربندی نظامیه به میاندشت احداث شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال نحستین ، بزرگترین شد قرعه کشی موبایلت اپلیکیشن پرداخت صاپ طرح آرامش پست بانک ایران