از جیب آینده صدور کدبورسی و احراز هویت سجام خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت همراه بانک تمام عیار
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516908 تاریخ : 1399/05/08-13:04:58
,10028,10029,
ابتلای 6 هزار تن از کادر درمان به کرونا / مراقب باشیم نیروی درمانی مستهلک نشود

معاون سازمان نظام پزشکی اعلام کرد

ابتلای 6 هزار تن از کادر درمان به کرونا / مراقب باشیم نیروی درمانی مستهلک نشود

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن اعلام آمار ابتلا و شهادت مدافعان سلامت به دلیل ابتلا به کرونا، گفت: تا کنون مردم خیلی دغدغه دسترسی به کادر درمان خصوصا در شرایط بحرانی بیمارستان ها و آی سی یوها نداشتند و باید مراقب باشیم نیروی درمانی مستهلک نشود و دچار مشکل نشویم.

به گزارش بانک و صنعت، دکتر علی فتاحی در نشست ویدئو کنفرانسی از استودیو سلامت وزارت بهداشت با بیان این که بیش از 6هزار نفر از کادر درمان در سراسر کشور تا کنون به کرونا مبتلا شده و 140 شهید مدافع سلامت داریم، گفت: از این میان پرستاران 22درصد، پزشکان عمومی 20درصد، گروه داخلی هشت و گروه زنان با پنج درصد بیشترین مبتلایان به این ویروس را تا کنون تشکیل داده اند.

وی ادامه داد: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی ممکن بود دغدغه هایی از لحاظ امکانات لجستیک داشته باشیم اما دغدغه تامین نیروی انسانی درمانی را نداشتیم و بعضا تعداد داوطلبان ما بیش از تعداد مورد نیاز بود. اکنون هم تا الان به همین گونه بوده است و مردم خیلی دغدغه دسترسی به کادر درمان خصوصا در شرایط بحرانی بیمارستان ها و آی سی یوها نداشتند و باید مراقب باشیم نیروی درمانی مستهلک نشود و دچار مشکل نشویم.

فتاحی گفت: توصیه ام به مردم آن است که تنها راه مقابله با این ویروس به دست توانای خود مردم است؛ نه تسلیم ویروس شویم و نه از آن بترسیم. باور کنیم که بیش از 95 درصد مبتلایان بهبود می یابند حتی از موارد پنج درصد بستری هم بالای 90 درصد بهبود می یابند.

وی تاکید کرد: از طرفی هم بیخیالی در برابر این ویروس فاجعه دیگری برای ما رقم خواهد زد. تنها راه مقابله با آن رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و سپردن سلامتی خود به دست افرادی که اهل فن هستند. به پزشکان عزیزمان هم توصیه دارم که مانند گذشته جهادگونه در خدمت مردم باشند، به مراقبت از بیماران بپردازند و از خود و کادر درمان نیز مراقبت به عمل آورند. پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها را رعایت کنند و انتظار بیماران را جامه عمل بپوشانند.

فتاحی گفت: اولین چیزی که بیمار از ما انتظار دارد، احترام و تکریم است. طبیعی است که در مقابل اقدامات درمانی و ساده ترین اقدامات درمانی عوارض غیر قابل پیش بینی و غیرقابل پیشگیری هم وجود دارد و هیچ طبیبی نمی تواند ادعا کند کار درمانی بدون عارضه انجام دهد. اگر کسی این ادعا را دارد اولین تخلف انتظامی را انجام داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس سه درصد اقدامات درمانی در دنیا منجر به شکایت از کادر درمان می شود که این رقم در کشور ما حدود یک دهم درصد است. وقتی بیماری درمانگر خود را انتخاب می کند قطعا یک سری توقعاتی در او ایجاد می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 167
طرح آرامش اپلیکیشن پرداخت صاپ پست بانک ایران